tisdag 10 februari 2015

Det var den dagen det

Dagens chock: strålande sol från morgon till kväll eftermiddag. My eyes, my eyes!
Dagens jaha-det-här-kan-ju-bli-intressant: när det efter att ha snöat 110 cm, plötsligt blir +7 grader utomhus. Spännande väglag kan man säga.
Dagens uppdrag: att inte bli smittad av influensa när hälften av ens kollegor har det, och eventuellt gått hem lite i senaste laget.
Dagens diagnos: pigg! Det verkar ju iofs nästan sjukligt det med.
Dagens to do: nämen om man skulle röja rent på diskbänken till slut?!
Dagens miss: mössa på blött hår. Say no more.
Dagens ekorrhjul: men har jag inte redan röjt diskbänken? Gör jag ingenting annat och det ser ändå ut såhär?!
Dagens fråga: ska man orka baka bröd ikväll? Och med baka, så menar jag så klart att ta en brödmix och hälla upp den i en form.
Dagens crazy: måla förpackningsmaterial som blev över när jag skruvat ihop bordet Vittsjö. Tror det kan bli en konstinstallation.
Dagens sura: faktiskt ingenting vad jag kan komma på!
Dagens tacksamhet: jag är frisk, jag är glad, jag har ordnat med lunchmat för hela veckan, jag tror det kan bli vår till slut igen, jag blir bättre på att inte älta eller oroa mig, mina beställda posters har kommit!
Dagens inspiration: färgen grå. Kan man måla allt man ser i det?









5 kommentarer:

Halmhatt och mamelucker sa...

Ifall jag får en massa tid över kanske jag ska måla ett brädgolv ljusgrått.
Jag får sällan en massa tid över men det ser fint ut på bilden du visar med målat golv.Drömma går ju. Tack för tipset om färgen från Panduro fick känna mig som expert när inte ens expediten på just Panduro kände till den. Kan nog bli ett realiserbart litet projekt med den. Gäller bara att bestämma färg. Eller grå förstås?!
Tack för roliga och inspirerande inlägg här!
Annika

Anci sa...

Tack för att du är så rolig ! Jag ler alltid (eller nästan) när jag läser dina inlägg :D Idag skrattar jag. Så bra skrivet !!

Mera !!

Kram
Anci

HönaPöna sa...

Japp, man kan måla allt grått... jag har redan börjat!
Och det där med mössa och blött hår, no, no, no!

Unknown sa...

Väglaget blev nog intressant ;) och mössa på blött hår... jo, det inträffade här ikväll med.
kram Maria

Unknown sa...

Väglaget blev nog intressant ;) och mössa på blött hår... jo, det inträffade här ikväll med.
kram Maria