fredag 5 december 2014

Eftersom det är helg så får man

Visserligen är jag så trött att jag skulle nog kunna somna sittandes här i soffan. Men det är ju trots allt fredag och man unnade sig lite fredagsblomster. Ser det inte bara så himla trevligt ut bara med påsen?

Inuti var det inte så mycket mer exotiskt än det här gröna minigranen.
Men i det här hemmet dör blommande växter och snittblommor i samma sekund som de kommer in genom ytterdörren. Och jag är nog mer lite spretig än ljuv som en ros.




 Okej, okej, det kan hända att det var en hängande tjusig glassak i påsen också, men sådant går inte att fota nu, det ser ni ju på dessa bilder.

Okej, okej, okej, det kan hända att jag även köpte en urtjusig poster också.

Men det är faktiskt bara helg en gång i veckan!

3 kommentarer:

Ester sa...

Det är verkligen en vardagslyx att köpa hem blommor (i alla dess former)! Såhär i juletider blir det dock inga snittblommor här heller utan här kör vi på hyacinter. Som tur är så är de så billiga att man faktiskt kan unna sig en på en vanlig tisdag med. ;) Ha en fin helg!

Anci sa...

Grönt är skönt ! Du får unna dig fina saker flera dagar i veckan :)

Ha en fin helg !

Kram
Anci

Lisa sa...

Men kom igen! Du handlar så fiffiga saker! Får jag seeee vad du handlade?! Pliiis!😁