söndag 19 oktober 2014

Snöandets olidliga lidande

Men, alltså. Vilt snöande utanför fönstret?! Var det verkligen nödvändigt?!

Jag som var så entusiastisk och energisk efter gårdagens heldagsbesök på Ikea. Jag har ju inte varit någonstans på typ ett halvår pga diskbråcket som hindrat mig från att sitta ned längre stunder, är så pass bra nu att jag kunde åka bil dit och jag var så pepp! Det märktes verkligen på de välfyllda påsarna och den tomma plånboken. Men å andra sidan slog jag till på en ny bäddmadrass som var välbehövlig om än icke billig.

Och julgrejerna var framme! Tyvärr var Stråla Stad redan slut, men jag lade beslag på jätteljusen och travade i triumf genom varuhuset med den sista förpackningen. Och det är inte alls för tidigt att ha den framme nu.



Fast. Jag känner mig faktiskt så glad och pepp nu att jag inte tänker låta det här snöandet göra mig nedslagen. Jag ska pyssla med inköpen, äta pulled chicken, se på film i sängen, träna och försöka komma på vad koden till mobilen är...

2 kommentarer:

Annica sa...

Wow! Har inte sett dessa jätteljus tidigare. Vilken tur du hade som högg de sista. Jag fattade först på andra bilden hur stora de var. :)

Kram
Annica

designofluna sa...

Det är så tråkigt när man siktat in sig på något och så är det slut. Men du fick ju tag i ljusen i alla fall.