torsdag 21 augusti 2014

Loppis räddar sommaren

Den här veckan har jag börjat jobba igen, på deltid. Det visade sig vara ganska energikrävande.
Därför har det nu tagit mig såhär länge att samla mig till ett inlägg där det står något annat än bläblubläbläää..

Så nu tar vi en titt på lite olika loppisfynd som jag har kunnat göra under den senare delen av sommaren. För är det något man får höra att man ska göra när man har diskbråck så är det att promenera. Så då har jag promenerat till närbelägen loppis. Och det var då verkligen tur att den loppisen fanns, för då har jag vetat att det funnits åtminstone en rolig sak som jag kunde göra varje dag.

Mässingsljusstakar och en maffig urna. Den fick herr Fräken ta, för den orkade jag inte bära.

Ett gäng böcker (det här var innan jag kom på att jag inte skulle läsa
självhjälpsböcker om jag ville må bättre) och en marmormortel.

Glaskaraff till min brungula glassamling!

Ett fantasirikt mönstrad tapet från Osborne & Little.
Ska nog gå att göra något pyssel med!

Maffig brun lampfot i keramik.

6 kommentarer:

LissenTo sa...

Vad bra att det där loppiset fanns/finns, för kunna se fram emot att kunna hitta fynd. Lite spännande också. Bra att du hade bärhjälp med också.

Krya på dej
Lissen

Anci sa...

Oj, så många fynd ! Det ska bli kul att se vad du gör med dem. Självklart blir de ju mycket finare då !!

Kram
Anci

Cicci H sa...

Gillar ljusstakarna!

Grodmamman sa...

Tur att det fanns några ljusglimtar under sommaren i alla fall!
Kram

Emelie sa...

Om du bara visste hur glad jag är över att ha hittat din blogg igen! Den försvann under mystiska omständigheter när jag bytte mobil...
Tråkigt att läsa om diskbråcket. Hoppas du kryar på dig snart.
Nu ska jag läsa igen en massa inlägg!!

Monkan sa...

Ordinerad att springa på loppis alltså, låter mycket passande för Fröken:) Själv har jag svårt att fokusera på loppisar, så mycket saker överallt! Ah, det är visst meningen :) En sak är i alla fall säker, om jag skulle vilja göra ett försök att "loppa" lite så är det i alla fall ingen idé att bege sig till Luleå i sökandet, det ser ut som att Någon länsat varendaste inrättning norr om Uppsala ;) Karaffen är fantastisk.