måndag 2 juni 2014

Här var'e Uppsala Ekeby!

Jag vet inte vad som spelade mest roll när jag fyndade dessa Uppsala Ekeby-krukor i en säck, bakom en boda (ja, jag rotar, hur ska man annars hitta något?) på favoritloppisen för en femma styck (ja, ni läste rätt!):
- Hur jag haltade fram, arm och eländig, till kassan och försökte se ut som dessa krukor var det enda som lyste upp min dag?
eller
- Att personen i kassan inte hade en aning om vad Uppsala Ekeby var, utan var enbart glad över att bli av med lite krukor?






10 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina krukor, underbar färg eller ska de sprutmålas? Ibland har man tur, inte mer än rätt.
Monica

Anonym sa...

Ja, det är heeelt sjukt, det är så här loppis ska vara. Grattis till finaste fyndet.

/Birgitta

Anonym sa...

Riktiga fynd! Tröttnar du så sälj dem på tex Bukowskis market och du lär få en rejäl slant!

susanne sa...

Finfina krukor i underbar färg! De ser ju helt felfria ut också, vilket fynd!

Citypulu sa...

De är så vackra! Jag är avundsjuk! Du är duktig på att fynda.

Annica sa...

Det kallar jag fynd! Letar ständigt i kruktravar men har aldrig lyckats göra ett sånt fynd... Grattis!
/Annica i Mormorstorp

Maria - Snickaregården sa...

Ibland gör man fynd :D
Härlig färg det var.
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Tack för alla gratulationer! :-) Jag vet inte om jag ska berätta att det här inte är de ena Uppsala Ekeby/Rörstrand-krukor som jag har fyndat för en femma.. jag har även de som jag fått gratis..

Cicci H sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: var bor man när man kan fynda sånt? Finns inget ens i närheten på mina när-loppisar

Ester sa...

Jättefina! Så roligt när man fyndar :)