fredag 14 mars 2014

En annan slags tavla

Snart dags för helg! Och jag skulle önska att jag lika snart såg slutet på den här förkylningen. Tack och lov börjar jag i alla fall få lite mer energi, så att jag kan lämna soffan emellanåt!

Men till roligare saker, som inredningsprojekt! Ibland sådär emellanåt kan det ju hända att jag helt trillar dit på någon viss inredningsdetalj. Det senaste är nog någon form av anslagstavla. Som mina svartmålade i kork (jo, jag har gjort en till förutom denna..) Jag hittade också en vitlackad plåtskiva som stod lutad mot väggen i återvinningsrummet. Skivan var helt oanvänd och ren, och jag undrar verkligen vad det är från början? Någon som vet?

Ett sådant fynd kan man ju inte låta bli, så efter lite extra diskande fick den flytta upp på väggen som anslagstavla. Man kan använda magneter, eller sticka in saker i de avlånga hålen. Passar bra under min String-hylla!




5 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Jag skulle tippa på att den kommer från någon vitvara. Skulle kunna vara en överpanel till ett kylskåp, alltså för att täcka för utrymmet mellan kylskåpet och taket om man inte har överskåp där, eller något i den stilen. Hur som helst gjorde den sig ju mycket bra som anslagstavla!

Tarja sa...

Det är en överpanel till ett överskåp för kyl- och frys. Jag har precis såna :)

Smultron på ett strå sa...

Smart att använda den som anslagstavla - och angående citatet, "någonstans är det alltid sommar" kan jag meddela att det INTE är i Jönköpingstrakten i alla fall. Önskar fortsatt trevlig helg! //kram maria

Anci sa...

Jag hoppas att du är piggare nu... ?
Något som jag gillar hos dig är alla ord och bokstäver du har här och där. Snyggt !!!

Kram
Anci

Anonym sa...

Måste bara kommentera! Vi gör nämligen dom gallren på jobbet.De är till överskåp för kyl o frys. Man täcker den biten mellan skåpet och upp till taket. Din lösning var snyggare. kanske att ett galler får följa med hem :)