måndag 10 juni 2013

Och så var det marmorbricka!

Ja, hörrni. Den här bloggen börjar likna en berg-och dalbana! Ena dagen är jag jätteledsen, sedan lättad och glad, och så en tredje dag är jag lite sur för att nu återigen vara glad (fast fortfarande trött..). Ja, jag gissar att det är vad som kallas livet. Utan toppar och dalar skulle väl livet vara ganska slätstruket - och slätstruket har aldrig varit min grej!

Diverse resor och möten ställdes i alla fall in, så nu sitter jag här i min egen soffa istället för att sväva någonstans över Västergötland. Inte mig emot!

Så nu kommer här tips på billigaste marmorbrickan ever:
1. Fynda överbliven gigantisk kakelplatta för en femma.
2. Klistra på marmormönstrad plast. Uppskattad kostnad för detta, ca en tia.
3. Klart!

Visst är brickan från Hay fin, men jag känner ju att min blev ett par smulor billigare.




Lyktorna? (som naturligtvis inte används den här tiden på året!)
Guldsprayade glas så klart!

11 kommentarer:

LissenTo sa...

Gillar dina berg och dalbanor, blir äkta i mitt sett att se.

Fiffiga, fyndiga tips du visar fröken.

Kram Lissen

Cicci H sa...

Du har smittat/inspirerat mig! "Måste" läs vill titta in här varje dag! Ny favoritblogg! Surfade runt på många av dina inlägg igår. Sen fixade jag fönsterbräda med likadan marmorplast och tänker åka och köpa fler dekorplaster! Undrar bara vad jag ska plasta om?! ;-)

kungen o majkis sa...

Snyyyyyyggt! Jag får nog ta och köpa mig lite dekorplast tror jag nog. Snarast.

G sa...

Åh så fint!!

Gabriella sa...

Var lite snabb på knappen där=) Var verkligen fint och fiffigt!

Hannis sa...

Snyggt!

Och japp, det är livet.
Känner igen mig i beskrivningen berg och dalbana.
Vissa dagar vill jag bara låta bli att gå till jobbet. Kan man låtsas att det inte finns utan att få skäll?

Har du provat sprayfärgen från Panduro?
Torkade på två minuter!
Dyr men bra för småpryttlar.

Nenne sa...

Dekorplast...dekorplast..hmmm SÅ! Uppskrivet på pyssellistan!

Ja, livet är uppför och nerför! Kan vi som följer dig få bära dig dom tunga dagarna och låta dig flyga fram på dom allra bästa dagarna?

Ha en härlig dag!

Ester sa...

Livet är en berg o dalbana och då ska väl bloggen få kunna vara det med?! Keep up the good work. Det känns liksom äkta. Kram till dig!

Anonym sa...

Du är ett geni!
Varför lägga massor av tusenlappar på trendig inredning som man ändå bytt ut inom kort.
Plus till dig för reklamfritt!
Annelie

Martina sa...

Hej,

Jag undrar hur du gjorde i hörnen när du klistrade på plasten?

/martina

Fröken Fräken sa...

Hej Martina!

Man kan se här hur jag brukar göra med hörn:
http://tusenideer.blogspot.se/2013/04/svar-pa-fragor-del-2.html
Kolla in där jag visar hur jag brukar klä in lådor! I det här fallet behöver man ju bara en väldigt smal "vinge" att vika in.