fredag 19 oktober 2012

Vit överraskning

Medan jag var borta på kurs så kom snön.
Alldeles alldeles för tidigt (den anländer i och för sig alltid för tidigt, oavsett när den kommer).
Men vad kunde jag göra, annat än på håll hytta med näven åt himlen och mumla ut besvärjelser?

Jo, jag muntrade även upp mig med diverse inköp, som ny vinterjacka, skojiga pompoms i vårfärger och ett gäng finurliga babuschkor, målade som djur.

Och kan ni tänka er?!
Snön hade SMÄLT lagomt tills jag kom hem igen!
Applåder, hurrarop, diplomutdelning, champagneuppkorkning, fyrverkerier!
Och vad säger du vädret? Nu skippar vi väl snön helt för denna vinter?



Pysslet med självhäftande plast fortsätter. Jag var lite trött på min soffas ben i björk (soffan är IKEA:s Karlstad), så nu blev benen i valnöt istället! Man kan ju även välja en avvikande färg eller annat mönster.
Visserligen finns det numera företag som tillverkar helt nya soffben till IKEA:s soffor, men de är ju rätt dyra.. detta är mer budget och så tar det ungefär tre minuter att göra om benen på detta sätt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Mysig hörna! Vilken tur att snön smälte bort. Även om det har regnat konstant i en vecka nu så är jag väldigt glad för att det är just regn och inte snö som kommer ner. Men solen får gärna titta fram snart. Ha en skön och pysslig helg!

Hannis sa...

Snö?! Fy fasiken...
Inte kul, hoppas att det tar ett tag här.

Jag gillar självhäftande plast, använde det på mina fula fönsterbrädor och dom blev som nya.

Härlig pysselhelg till dig Fröken!

Fröken S sa...

Jag som gillar snö längtar fortfarande!

Självhäftande plast är fiffigt, kanske skulle ta och göra det på det fula soffbordet i lekrummet... eller så gör jag det där lastpallsbordet jag länge drömt om och målar i någon fin färg... eller...

Men i alla fall riktigt fiffigt att använda plasten på ställen som soffbenen istället för att köpa nya!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Smart med självhäftande, trevlig uppfinning vill jag påstå! Själv målar jag ben och fötter, tänk att det så ofta är fula på i övrigt fina möbler? Konstigt!

Trevlig fredag, Lina

Vit dröm sa...

Tur att snön smälte bort illa kvickt!
Bra tips med tejpen :)
Ha en skön fredag!
Kram Anna

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Då är det bestämt! Du blir chef över vädret!
Ha en bra helg! Kram!

Grodmamman sa...

Ok, det är inte kul när det regnar mest hela tiden heller, men än vill jag inte ha snö!
Smart sätt att förnya benen på, men tre minuter hade det inte tagit för mig. Snarare 30 skulle jag tro!;)
Kram

Mina dagar sa...

Jag som tycker om snö!
Kul idé med att göra om soffbenen så där!
Trevlig helg!

Sanna sa...

Jag tycker också det är skönt att snön smält bort men den kommer snart igen. Fast det är ganska skönt när det blir vitt och ljust ute.

Mycket smart ide' med soffbenen! Det ska jag också göra med mina tråkiga svarta soffplastben. Älskar dina tips. :)

Fröken också sa...

Hej!

Äääälskar din blogg! Blir så inspirerad av springa på loppisar, spraymåla, fixa, sy och greja. Sen är det ju det där med att få tiden att räcka till.

Du är toppz!

Har en fråga. Den här übersnygga självhäftande folien, var köper du den? Är så sugen på att testa.

Fröken Fräken sa...

Hej Fröken också!

Tack för de snälla orden!
Självhäftande plast brukar finnas på färgaffärer och butiker med konstnärsmaterial.