onsdag 18 juli 2012

Strålande fynd

Igår hade jag bestämt, att NU minsann skulle det bli städa av i det fräkenska hemmet. Men som vanligt är jag lättdistraherad. Denna gång har jag dock en fullt giltig ursäkt, jag räddade en stol från ett öde värre än döden ju!
Stolen drog till sig min blick redan när jag kom in på loppisen, och när jag sedan vände och vred på den och hittade en plakett som talade om att den var tillverkad vid NK:s verkstäder var saken klar, den skulle hem med mig! Eftersom stolen var ett steg från att bli kastad (!!!) blev den min för en tia.

Här är en före-bild, visserligen efter att jag rivit bort en missanpassad Ikea-dyna och originaltyget som tyvärr var helt utslitet, men innan jag sandpapprat och olja in stolen på nytt. Nu letar jag efter ett nytt tyg, och jag funderar på om fuskskinn skulle kunna passa.

Bildkvalitéen är inte direktnågot att skryta med, men så blir det när man fotar
med i-phonen i strålande sol ute på gården..



15 kommentarer:

Iris // Alla dagars kaos sa...

oj vad bra fyndat :)

kram/iris

MyGarden sa...

Vilket fynd! 10 kr, man tror knappt det är sant. Kommer att bli riktigt snygg med nytt tyg/skinn.

Edith och Jag sa...

Du kan fynda du! Stolen kommer både att få nytt liv och bli fn i dina händer.
Kram Maria

Spets och Silver sa...

Grattis! Ska bli kul att se den fixad och klar.

Kram Nette

Felix sa...

10 kr för en riktig kvalitetsstol, det är inte illa! Du är duktig på att göra fina fynd!

Semesterhälsningar
Elisabet

Johanna sa...

10 kr!! Vilket härligt fynd:)

Kram Johanna

Hanna sa...

Skall bli roligt att se hur fin stolen blir.
kram
Hanna

Anonym sa...

Vilket kap! Ett alternativ skulle ju kunna vara att fläta en sits av gamla läderskärp. Har för mig att du gjort möbelhandtag av sådant tidigare?

Vit dröm sa...

Bra fynd! Ska bli kul att se fortsättniningen av räddningen ;)
Kram Anna

Elin sa...

Tala gärna om du hittar något lämpligt fuskskinn och vart. Har ett liknande projekt här hemma som avstannat alldeles pga brist på bra tyg.

Hem och Harmoni Marie sa...

Fint fyndat! Tur att du räddade den från sitt hemska öde... en tia är ju som hittat.

Du visar väl resultatet sen hoppas jag.

Ha en fin onsdag kväll!
Marie

Johanna Stålros sa...

Ja vem kan fynda som du??? kommer bli toppen!! Kram

Mamma med ambitioner sa...

Vilken fin stol. Fattar inte hur du får till det. När du skrev om gamla förråd försökte jag få till en kommentar men det ville sig inte, provar igen nuuuuuu.
På landet har jag ett stort uthus med div prylar. Dit går jag och fyndar, fixar till något kul och får till det bra ibland i alla fall. Men på loppisar har jag svårt att fynda.
Ser framemot att se stolen färdig.
Ha det fint Kram Kristina
Ps jag gör oftast som du, fastnar i skåp och lådor som behöver rensas när jag borde göra annat.

Salikon sa...

Av fotot från evakueringslägenheten tror jag mig veta ungefär var den låg och jag förstår dig att den vistelsen inte var särskilt angenäm (om min syn nu stämde). Fylleslag i trappuppgången brukar ju dra ned standarden en smula...

Snygg stol! Det där blir jättebra.

Anonym sa...

En helt fantastisk stol.
Om du ångrar ditt inköp kan du
kontakta mig
:)
Lena i Kalmar