söndag 29 juli 2012

En Sisyfoshall

Ni kanske undrar vad som hände med bildbevis på den hall som jag målade om i påskhelgen?

Man kan väl säga att det tog längre tid än jag tänkt.
För när jag väl var färdig med väggarna, så uppstod ju vattenskadan i badrummet och det blev evakuering till annan lägenhet. Väl hemma igen så drogs penseln fram och jag målade alla fyra dörrkarmar i hallen. Sedan kom jag på att jag skulle lyfta bort dörrarna från ett av de inbyggda skåpen. Visade sig vara ett tre-kvällars-projekt för herr Fräken, för oh my vad de skruvarna satt åt hårt. När dörrarna var borta slog det mig att insidan akulle bli snajsig målad i svart. Därefter skulle jag måla dörrarna på det andra skåpet. Först inskaffades vattenbaserad färg och jag tillbringade ett par timmar med att klättra upp och ned och måla. När färgen torkat såg det hemskt ut! Det var bara att slipa allt igen, skaffa en nu-djävlar-färg för att måla på nytt, och strunta i lukten från färgen... Och nu håller jag då även på att måla garderobsdörrarna i sovrummet. Hejdå Stockholmsvitt och välkommen kritvitt!

Alltså, det BLIR bra. Men det tar lite längre tid än beräknat. Och trots allt strul så är det roligt!
Så nu får ni titta lite mer i sovrummet istället för i hallen.


Vitt, ljust och vilsamt!

Längst fram kudde som jag sytt av sjal från Åhlens.
Prickiga kuddar från Ikea (den med stora prickar har jag sytt från tyg
som blev över när det visade sig att det ena påslakanet
som jag köpt var för dubbelsäng..)
Batikmönstrad kudde av tyg från Ohlssons tyger.

Och nu har jag bara en ynka semestervecka kvar. PANIK!!!

6 kommentarer:

Johanna sa...

Vilka fantastiskt fina kuddar och jättefint sovrum! Så fint med ett fönster som "sänggavel":)

Ja, ibland tar ju saker lite längre tid än planerat:)

Ha en fin söndag,

Kram Johanna

Otaliga projekt sa...

Jag är ju, som alltid, djupt imponerad av dig. Meeen, nu känns det lite som om jag faktiskt är rätt impad över HERR Fräkens tålamod. Faktiskt.
Heja dig och fortsätt gärna att roa och inspirera oss andra.
Njut av din sista vecka,
Sarah

Smultron på ett strå sa...

Fina kuddar! Åhlenstyget var ju supersnyggt, att jag har missat det??? //Kram maria

Spets och Silver sa...

Ett rofyllt sovrum, precis som det ska vara. Gillar alla kuddarna!

Men kvinna vad du fejar, haha. Det är alltid så kul att läsa vad du hittar på mitt uppe i ett annat projekt.Ser fram emot foto på hallen :)

Kram Nette

Grodmamman sa...

Gillar verkligen ditt blåvita sovrum och jag gillar även de prickiga lakanen. Ska ev till IKEA på tisdag...
Fy sjutton vad jobb det blev i hallen!:( Jag hade gett upp för länge sedan.
Kram

Anonym sa...

Ska bli spännande att se hallen. Och badrummet, glöm inte det, jag är sjukt nyfiken! :)