lördag 26 maj 2012

En vårvandring

Även om jag borde vara van vid årstidernas snabba växlingar efter humhum år häruppe, så blir man alltid lika förvånad när det går från att vara vinter till nästan sommar nästan bara över en natt. I måndags jacka, sjal och vantar, idag kortärmat och barfota i sandaler.

Så här kommer en vårinspektion i bilder!

Vad är väl ett hav av rosor, mot ett av av maskrosor där det inte ligger någon snö längre?


Penséerna klarade sig trots fem snöstormar i april. Sega rackare.


Nämen, här håller man på att missa att häggen snart börjar blomma!


Detsamma gäller för..öh, raps?..som snart börjar blomma. Kanske ett ogräs men jag tycker att de doftar sommar!



Syrenen intar en mer avaktande hållning.

Jaha säger ni, var är rosorna, magnoliaträden, körsbärsträden..? Då säger jag bara, det här är växtzon 6, så bara i mina drömmar...

Nu ska jag ta en tupplur i gröngräset eftersom mina grannar behagade ställa till med efterfest halv fem imorse.

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Glad jag blir över att läsa att även du fått uppleva våren!:) Vi har "bara" 20 grader i skuggan idag, men efter att ha haft 27 grader ett par dagar var det rätt skönt. Särskilt när halva dagen skulle spenderas med klassfotboll...
Kram

Karin A sa...

Men du rosorna blommar inte ens här nere ännu!? :) För visst finns det rosor som klarar zon 6. Härliga vårtecken även hos dig. Ha en skön lördag!

Kram

Nyanser av vitt sa...

Skönt för dig fröken att du äntligen får njuta av det vackra vädret.

Edith och Jag sa...

Härligt härligt med vår! Här gick en kylig vår över till sommar på en natt. Det gäller att hänga med i vädersvängarna så gott man kan ;)
Kram Maria

Systrarna Hjertén sa...

Gillar din ton, så besk men uppfriskande!

"Jaha säger ni, var är rosorna, magnoliaträden, körsbärsträden..? Då säger jag bara, det här är växtzon 6, så bara i mina drömmar..."

I love it!

Mvh
Frida

Bella sa...

Härligt att våren äntligen kommit till dig också!! Hoppas du njutit ordentligt i helgen på allra bästa sätt :)

Kramar Bella