söndag 2 oktober 2011

Det här med kalas

Nämen, tänka sig! Regn idag igen?!
Ja, jag vet att ni söderöver har haft sommarvarmt, men här satsar vi mer på att skapa översvämning. Jag tror att det har regnat varenda dag i september, och oktober har inte precis inlett på ett mer postivt sätt.

Halva gårdagen hängde jag på ett kalas, ett sådant som man måste gå på istället för ett som man vill gå på. Visserligen försöker jag att bara tacka ja till sådant som ger energi, och inte det som stjäl energi, men vissa saker kan man inte säga nej till...

Nu vankas det snart ett annat kalas - betydligt roligare dock! Men. Jag behöver verkligen få en hel del egentid om helgerna. Få pyssla, bara vara och skrota för mig själv. Och det har jag inte haft denna helg. Jag har ju en hel påse med fyndade loppisdukar som jag vill ta itu med - när ska jag hinna det?!




Mina taklökar kämpar dock på! En av dem har till och med börjat blomma igen. Jag gillar hur de är liksom helt okontrollerade och vägrar "gulla till sig".

4 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Icke roligt med såna där måste-kalas. Såna har man gått på allt för många.
Väldans fina taklökar!
Ha det nu så trevligt på det trevliga kalaset! Och till sist önskar jag dig en massa pysseltid nästa helg :-)!

Unknown sa...

Hej

Ja inte är det roligt att gå på kalas som man känner att man måste gå på.
Hoppas du får tid till lite pyssel ändå.
Själv så klippte jag till lite tyg till en lampa innan jag stacka till jobbet
Ha en skön söndag.
Kram

Grodmamman sa...

Måste-kalas är inte kul alls!
Behöver också få egentid på helgerna och bara gå och skrota. Idag har jag tillbringat dagen på IKEA och Stoff o Stil med bästa kusinen/vännen, en riktig mysdag!:) Så nu har jag ännu fler projekt på gång!:)
Kram

LyckligaPraliner sa...

Nej, fy "måste-kalas" blir man ju inte piggare av. Läste om energi tjuvar idag, tänkte lite på det och jag kom på att jag vet flera stycken men att jag håller dem på avstånd, tack o lov.

Trevlig ny vecka till dig! /Ann-Louise