tisdag 30 augusti 2011

När man kan göra själv

Dags att utfärda en varning för att tillverka egna lampskärmar a la Tine K - det är beroendeframkallande!

Det är hur enkelt som helst, blir rackarns snyggt och är gjort i en handvändning. Nu går jag runt på loppisarna och spanar som en hök efter de rätta lampstommarna. Jag skulle gärna vilja ha en stor, som man kan hänga från taket.
I helgen blev det alltså två lampskärmar till. Dessutom sprayade jag om lampfötterna från Clas Ohlson i vitt. Visserligen kan man ju köpa nya, fix och färdiga i vitt, men vad är det för roligt med att köpa färdiga saker?!?


18 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hihi nä det är ju inte roligt;) så klart är det mycket roligare är man har gjort den själv- blev superfin. kram johanna

Hanna sa...

Snyggt!
Kram
Hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag tycker din är finare en Tine K`s Och framförallt mycket roligare att gjort en själv!

Fy tusan vad här regnar:(

Unknown sa...

Vad snyggt det blev. Mycket roligare oxå att fixa till det själv :)
Kram Maria

♥ Pia... sa...

Ja VEM vill inte ha en sån:).. hur gjorde du:).. bara snurpade ihop alltsåå och tunnt tunnt tyg? ...har funderat på men har inte nån sån skärm.. nu blev det en himla lust på en sån oxå!!.. ha en skön kväll´..Pia

Systrarna Hjertén sa...

Jättesnyggt!

Självklart kan man inte köpa färdigmålade lampfötter, då är man väl inte så lite knepig! ;D

Mvh
Från en som också blivit tokig i att spraymåla... (höll på HELA helgen),

Nyanser av vitt sa...

Snyggt fröken!

sara sa...

hur gör du dom? :)

Camilla sa...

Nu får du ju berätta HUR du gör dom också.. Skulle ju vilja ha en sådan STOR över matbordet, men är inte så sugen på att betala dyra pengar då den snart kommer vara solkig från matos och liknande med den öppna planlösningen vi har. Så att göra en egen hade passat alldeles utmärkt.. :D

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej där!
Jättefin lampa. visst är det roligare att göra egna:-)
Jag letar ofta efter lampfötter och stommar på loppisar. Sedan gör jag om dem på olika sätt, många behåller jag själv eller säljer i vårt lilla företag Drömmar & Ting. (drommarochting.blogspot.com)
Kram på dig från en fröken i åk
2:-)

Ulle sa...

NICE!!! :)
Har så smått börjat fundera på om jag ska låta symaskinen få komma fram och brumma lite:)
Men först måste jag till en loppis:))
Kram

annashusidingtuna sa...

Snyggt!
Ja, varför ska man köpa allt färdigt då har man ju inget att pyssla med.
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Det blir snyggt snyggt ibland är det enkelt att slänga ihop det själv..
ha dig en fin fin onsdag
kram
sandra

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Jobbigt, jobbigt med beroende... Men gör det verkligen så mycket när det blir snyggt? ;-)

Hoppas du har en fin onsdag!

Härligt hemma sa...

Hej!!
Det var länge sedan jag tog mig tid och kollade runt på bloggarna här, så även din, så det var mycket trevliga tips och ideér. Precis vad jag behöver just nu :)). Grattis till nytt jobb, de vill jag oxå ha!!
Ha det så gott!!
Kramar Madeleine

Livet på Vestergård sa...

Snygg lampa du gjort!
Kram Kicki

Domus Dulcis Domus sa...

Visst är det roligt att fixa själv. Har också precis fixat till en gammal golvlampa som hittades på svärfars magasin i uruselt skick. Visst blir det fint med lite ny färg och tyg.
Du delar med dig av så många kul tips!

Ewa`s Galleri sa...

Vad fin ,Hur gör man???
Ha en bra dag