fredag 14 januari 2011

Berg- och dalbana

Och så hurrar vi alltihopa i kör: DET ÄR HELG!!!
JIPPIE!!!

Men:
- Vad gör man åt att det med ojämna mellanrum blir det myrornas krig på tv:en, på alla kanaler, samtidigt just när man tänkt bosätta sig i soffan resten av kvällen? Vad falls??

- Vad gör man åt att det ska bli -25 grader imorgon? Hur ska jag då kunna cykla iväg till loppis?

Tur att man alltid har sommar inombords, och när som helst kan frammana bilden av syrener som blommar i sommarskymningen...



18 kommentarer:

Ljuva Drömmar sa...

Jag håller med, Jippie!!
Visserligen var jag ledig ons-tors men jag har ju jobbat lite idag så jag behöver nog helg igen. Dessutom har jag nya pysslingsprojekt på gång. Jag hade gärna bytt väder med dig...här ska det bli regn...:(
Tur då att det bara är att blunda och drömma sig bort.

Hoppas du kommer till loppisen trots det dåliga cykelvädret. Det kanske går med spark?

Önskar dig en härlig helg, kramar Maria!

4U2 sa...

Visst är det så! Trevlig kväll.

Helena sa...

Ja vad göra?Det är väl bara att bryta ihop o gå vidare ;-)
Kul att se lite blomster hos dig!Naturens egna växter är dom finaste tycker jag.
Trevlig helg!
Kramar från mig!

Hanna sa...

Fina sommarbilder.
nu skall jag sätta mig i soffan dricka te och se påspåret.
Kram
Hanna

Härligt hemma sa...

Underbart, har man bara sommar i sinnet och en gnutta tålamod så kan man nog överleva det mesta ;).
-25 får sommaren att verka ännu mera attraktiv!! Ha en skön helg, lycka till i loppissvängen!!
Kramar madeleine

kungen o majkis sa...

Ja, vad sjutton gör man när det är myrornas krig? Vi lånade en liten tv och hyrde film sist det hände. Avatar var nästan riktigt pampig på en 19"are.
Om några månader kommer det komma tussilago. Och snödroppar. Och det kommer vara så där extra ljuvligt då vi har haft en riktigt snöig och kall vinter.

God helg påre, fröken :)!

Grodmamman sa...

Underbart med helg!:)
Säger som någon annan, hellre -25 grader än regn som vi ska få på söndag. Är så trött på detta hala väglag vi har. Tö ena dagen som gör allt blött och skitigt, för att sedan bli minusgrader och super halt. Kan det inte bara få vara vinter nu?!?
Härliga sommarbilder du visar, klart man längtar dit också!;)
Kram

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

De bilderna fick mig snabbt att glömma bort vädret där ute och längta till våren :)
Hälsningar från Söderland :)

Plupps krypin sa...

Jag känner nästan doften av syren. Snart är vi där, ska bara passera lite snö och tö först.
Kram Yvonne

Tusenfröjd sa...

Härligt med helg är det minsann! Och visst är det tur att man kan sommar inom sig!!!

Snyggt teckensnitt du har fått till på din logga...

Ha en härlig helg!
Liv

Edith och Jag sa...

Kan bara hålla med, det är så skönt att det är helg. Första veckan på jobb har tagit en hel del energi.
Vilka härliga sommarbilder. Jag längtar efter ljus och att kunna vara ute. Är trött på det mörka och blöta som vi har men -25 är ju inte någon höjdare heller.
Ha en bra helg!
Maria

Lantliv och Loppis sa...

Ljusstakarna har jag hittat på loppis, såklart har jag målat dom själv =)
Håller med dig angående furun, men när jag hör ordet furu,tänker jag tyvärr enbart på orange klarlackad furu...URK!!
Hoppas du har en trevlig kväll och att du kommer iväg på loppisen imorgon =)

Nyanser av vitt sa...

Vi (sonen) tittar just nu på en science fiction. Inte riktigt min grej fast jag tyckte att Avatar var bra.
Inte bra att tv:n inte fungerar när man ska ha myskväll med tv. Du får pyssla istället. Minus 5 här :0)

Den där Victoria sa...

Jag skickade in bilder för framkallning idag, så då fick jag lite sommarkänsla.

Ha en trevlig helg

//Elvira

millandante sa...

SÅ HÄRLIGT!! Även med sol inombords...!:)

Ler när jag läser dina inlägg, som alltid!

Kanske hittar du en kökssoffa imorgon på loppisen och någon vänlig själ som inte tycker det är lämpligt att du ska ta den på cykeln, med tanke på kylan alltså, utan kör hem den åt dig!
Det hoppas jag!

God natt!

millandante sa...

Du sköna fröken, jag såg din kommentar inne hos af nord och jag vet inte heller hur man gör det i blogger men jag brukar redigera bilderna som jag vill ha dem i picnik.com innan jag lägger in dem på bloggen. På picnik, som är gratis och inte heller behöver laddas ner finns alltså så du kan göra kollage och spara som EN bild!
Kanske kan detta vara något?!

Anne sa...

Åh! sommar! sommar! sommar!

Hoppas det inte är lika kallt som utlovat hos dig idag så du kan cykla iväg och kolla loppisar....själv ska jag måla lite :-)

Jag personligen tycker inte om träfärgen i rummet vi renoverar, men det är kul att man har så olika smak! på så sätt blir alla hem så unika och individuella.

Önskar dig en trevlig helg!

Lantmätarvillan sa...

Jag sitter med samma tankar!