onsdag 18 augusti 2010

L-E-D-I-G

Jahaja, då har man jobbat i två och en halv vecka sedan semestern. Vad säger ni? Jag tror att jag kan det här nu, så jag tänker banne mig ta semester* igen! Inte för att jag ska fira någon släkting, åka utomlands, planera inför älgjakten eller något annat speciellt.
Nej, jag ska helt enkelt bara vara ledig för att jag vill det!
Jisses så skönt det ska bli att få smaka på frihetens sötma igen!




Ännu doftar sommar, med mynta lindad runt en rostig krona. Vacker just för att den inte är perfekt. Ju längre jag lever och upplever desto mer börjar det klia över hela kroppen när jag möts av det perfekta.

(*okej, jag ska bara vara ledig på fredag för att få långhelg, men ändå)

23 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Jag är avundsjuk!

Har suttit på en givande men krävande workshop HELA dagen, det känns om min hjärna kokat och skrumpnat ihop till ett russin, borde sova men orkar inte ens lägga mig...

Ha det så trevlig på fredag, utnyttja dagen väl!


Mvh
Frida

Norregård sa...

Hej!
Klart du ska vara ledig!!
Ha det så skönt;o)

Kram Malin

House number 15 sa...

Semestern känns väldigt avlägset här också så just den vecka tog jag en veckas "frihet". Skönt att gå hemma o pyssla med småprojekt som måla ramar, sy kuddar och fixa i trädgården. Ha en skön ledighet!
kram c

Nettan sa...

små ler alltid lite när jag läser dina inlägg! Du ä duktig på att få till det!
Gör du rätt i som tar lite ledigt igen!!
Såå fin petuniaplanschen ä! Ett loppisfynd antar jag!?
Ha en riktigt skön långhelg då!!
Kram Nettan

Karin - Mina Rum sa...

Semester för att pyssla kanske?! Det blir ju gärna så för dig, har jag märkt. ;)
Ha det jätteskönt. Kram!

Grodmamman sa...

Låter som en super bra idé!:) Jag får väl vänta på vår semesterresa, men jag ska inte klaga då jag ska vara ledig en hel vecka då.
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

En långhelg är inte fel!

Hoppas du hinner med mycket pyssel...
Marie

Dicksonska våningen sa...

Att bara vara är också viktigt för att orka med alla timmar vi inte får bara vara. Utan måste lyssna på chefer...

Ha en skön ledighet och pyssla massor!

Kram Annika

Vad jobbar du med?

Tulipa sa...

Jamen det är ju inte så bara! Tre hela dagar är alls inte dumt att ta sig!

Skönt!

Då kommer du nog att hinna en del skulle jag tro...

MårsArt sa...

Lyckliga du-ledig.
Jag skulle inte ha några problem med att ha ständig semester.
Mina kollegor och jag går som zombies på dagarna. Vi är sååå trötta! Är det något i luften???
De har redan planerat in ledigheter under höstterminen.
Får se hur länge jag orkar...

Home of Nina sa...

Visst har du ändrat din banner? Finfin! Gillar tavlan med ramen vid sidan om skarpt! Njut utav din ledighet vännen! Kram Nina

Felix sa...

Jag har nu jobbat två dagar efter semestern. Började som bekant på en tisdag. ;-) Skulle ändå kunna tänka mig att vara ledig på fredag... Hjärnan verkar ha tagit semester och har inte vaknat till vardagslivet än.

Synd att du fick ta avsked av det gamla slagbordet. Du tror inte att du slår knäna i det nya då...?

Hur som helst ska du ha en skön långhelg!

Sensommarhälsningar
Elisabet

Vintage House sa...

Hej,
Så skönt med lite ledigt, det måste man unna sig..
Ha det så himla härligt..
kram
sandra

Villa Vinkelhaken sa...

Det låter väldigt skönt med ledigt. Det behövs alltid :)

Ha de bra!
Kram Jenny

Ljuva Drömmar sa...

Ibland räcker det med en extra dag (fast fick jag välja blev det några veckor...), hoppas nu du hinner göra allt du vill och även ta det lite lugnt!

Visst är det vackrare med det operfekta!

Kramar Maria

Villa Nordåker sa...

Visst ska du ta ledigt om du har möjlighet till det.
Jag själv skulle också vilja vara ledig en dag utan barnen hemma för att kunna pyssla och sy helt för mig själv.

Det är snyggt med tomma ramar. *ler*

Kram
Malin

Liljas Corner sa...

S**tsnyggt med myntan på kronan! Det tipset lägger vi genast in på todo-listan!

Jag tar också ledigt på fredag, det känns härligt. För min del blir det en road trip ner till huvudstaden. Trevlig långhelg!

StrandviksVillan sa...

I mina ögon är just det där perfekt!
Långhelg är också perfekt! Ha det så bra!

Unknown sa...

Ha' en dejlig langhelg - nyd friheden:) Knus; Heidi

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken mysig blogg du har. Blir absolut en på min blogglista.

Kul!

Nu ska jag kika vidare på dina bilder

Kram

Designe sa...

Härligt med ledighet! Så fin mynta och så snyggt med den svarta ramen! :) Kram

Cathrin sa...

Japp, perfektion kliar. Njut av din minisemester! Känner själv att det är hög tid för mig med med lite ledigt igen... Jag hinner ju inget när jag måste jobba!

Mariah sa...

Vill först tacka för en mycket inspirerande blogg,Satt och titta på din fina petunia "tavla" på väggen.. så insåg jag att jag har två handdukar i samma motiv och dom köpte jag nog på ellos.. eller hm för bara någon månad sedan...Så nu undrar jag ju så klart om det e en handduk som du spänt upp? Tack för en bra sida.. Mvh //mariah