söndag 18 juli 2010

En virvelvind går genom hemmet

Här är himlen grå, men det är sommarvärme i luften. Det där regnet som skulle ha fallit i tre dagar tycks säga "tji fick ni" och håller sig borta.
Vinden är frisk, och jag har alla fönster öppna. Vädringsfanatikern i mig njuter! Jag får lust att riva bort, göra nytt, möblera om, rensa ut. Alla gardiner ska bytas, fram med nya kuddar, bort med mattor, dekorationer ska flyttas eller tas bort.

Det är tydligen farligt med friska vindar!

Finfina miljöer från Rosendals trädgård:





Fina lerkrukor! Men 200-500 kr styck? Nja...



Klöver - kan man ha sådana inomhus?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder:) Här har "sakletats" i uthusen efter inredningsdetaljer a´la industriell =D Fanns lite smått och gott...kolla in får du se=D Kram Milla

Grodmamman sa...

Kan tänka mig vilka vindar som blåser hos dig!:)
Här försöker vi befria svärföräldrarna från de sista flyttlådorna som vi ställde hos dem när vi renoverade. Måste tömma dem först innan vi vet om vi måste köpa något nytt skåp el liknande för att få plats med alla grejor!:)
Kram

Levis o Vilda sa...

Åh, vilken mysig butik! Finns inget bättre än o vädra o riktigt "blåsa ur" hemmet. Här står båda balkongdörrarna öppna och jag hoppas innerligt att allt damm blåser ut i korsdraget!

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Haha härligt härligt men farligt farligt med friska vindar! ;) Kraam Izabell

Madeleine Berglund sa...

Hej! Hoppas kalaset var bra och att det fina paketet med det säkerlgigen alldeles underbara innehållet uppskattades.

Vilket fint skafferi du har fått till. I like it.

Klöver går alla tiders att ha inomhus. Jag är bra på dom (skryt). Vattna underifrån och låt stå ljust (dock inte soligt). På vintern ser dom trista ut men våren blommar dom upp så fint.

Kram kram
Madeleine

Lillemor sa...

Förstår dig att du fick omändringsfrossa. Själv städade jag hela huset när vindarna kom.
Hoppas att paketet blev uppskattat av den lilla jubilaren.
Kram Lillemor

Gilla Yoga sa...

Härliga bilder! Jag håller med dig om det där med vinden, den bär med sig något. Känslan av förändring, av nytt... och det kan smitta av sig på både det ena och andra området =)

Kram Linda

Hanna sa...

fina bilder från Rosendal.
Kram
Hanna

Livet på Vestergård sa...

Fina bilder från Rosendal!
Här skulle det också regna på förmiddagen, men inte kom det något. Det blir till att fortsätta och vattna.
Kram Kicki

Tulipa sa...

Vad jag gillar dina Stockholmsbilder...Suger i mig alla tips och inspiration man kan få...

Här är det lågt på inredningsfronten...Vill bara vara ute.. Men inombords pyr det att få dra igång med nåt... När svalkan kommer då finns det tid till det...

Men jag förstår dina tankar precis... (man vill så mycket och det är så gott att få saker och ting gjorda!)

Emelie sa...

Ja varför är lerkrukor så förbaskad dyra? Eller de fina i alla fall. Synd, jag hade gärna fyllt mitt hem med dem. Men vad fasen, man får väl ta en i taget då.

Jag är förresten också förbaskat himla glad att vädret håller i sig.

Sommarkram från Emelie

Ljuva Drömmar sa...

Visst är det nåt speciellt med den där vinden...jag känner som du. Jag vill sortera, ändra och slänga. Dock sitter jag mest och letar inspiration framför datorn ;)
Jag brukar ofta krångla till det och göra det svårare än det är eller inte få nåt gjort. Idag ska jag dock sortera om i mitt pysselrum, ska bli så skönt!

Önskar dig en underbar vecka, kramar Maria!