måndag 5 oktober 2009

Det är mycket att komma ihåg

Mental notes to self:

1. Det är ingen idé att storstäda köket om du sedan måste tömma ur alla lådor eftersom alla skåpsluckor och lådfronter ska hämtas idag för omlackering.

2. Kom på att du har ett jättefint mintturkost tyg som passar jättebra att göra kuddar av då det matchar det skrapade bordet så bra, tidigare än klockan 20 en söndagskväll.

3. Skaffa ett sadelöverdrag med värmeslingor i. Eller som åtminstone är av fleece.

4. Tro inte att det går att spraymåla saker ute på balkongen om det först blåser stormstyrka och sedan också börjar regna horisontellt.





Det smyger in bruna detaljer i sovrummet... Hjärtat i ståltråd knåpade jag ihop häromkvällen efter att ha sett vilket supersnyggt hjärta som Jill hittat. Mitt blev inte ett dugg likt, men nu kanske jag har kommit på det rätta sättet att göra det på..

20 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Ditt hjärta blev riktigt charmigt! Gårdagen räckte inte till för mitt pysslande heller, men det kommerväl nya dagar. Ha en bra måndag!

Nyanser av vitt sa...

Ha ha ja du får ha en "kom ihåg bok" där du antecknar alla idéer som ploppar upp.
Jag gillar ditt hjärta.
Agneta

HUSnrNIO sa...

Vilket vackert hjärta! Trevlig måndag.

millandante sa...

Hahaha... nej, det sprayandet på balkongen lät inget vidare..:)
Imponerad av ditt hjärta, både av hur fint det är och över att du redan har gjort det! (såg det också hos Jill, och har precis skrivit upp det i min pysselkomihågbok..!)
Ska gå in och kolla kommentarerna om det var någon som visste vad metallådans myntfack egentligen är för låda, blev så nyfiken..!
Kram på dig du underhållande fröken!

Anonym sa...

Jag tycker att ditt hjärta va väldigt fint! Kram

Sigrid sa...

Kommer det hjälpa den envise pysslaren att skriva memory notes till sig själv? ;) hihi

Kramar
Sigrid

Emelie sa...

Av andra får man inspiration att göra det egna...

Vitt och Blått sa...

HIhii, jaaa du -känner igen det där.. Hjärtat blev fint! Har gjort något liknande med pärlor i, fint med bruna detaljer nu i höst! Här hemma blir det mer grått och svart.

Ha en bra dag - kram E

Ida sa...

tycker visst ditt hjärta var fint, jag skulle vilja ha något liknande i mitt hallfönster

hadé
ida

annika sa...

Hej! Ang. att ha silverfat under soffbenen...så är det en sån Howardsoffa som har små hjul i framkant. De står på små plastfat som spricker. Har länge varit på jakt efter såna små som man har till pianon för att inte märka golvet alltför mycket. Så då fann jag dess små ljusfat som passade utmärkt till detta ändamål.
annika

Anna-Malin sa...

Vilket fiiint hjärta du pysslat!

Jag kan tänka mig bättre ideér än att spraymåla i storm. Prova göra det inomhus en stund, utan vädring.
YYYYYYYYr blir man...Roligare då kanske?! *L*.

//A-M

Grodmamman sa...

Du är rolig du!:) Det är p g a sådana här inlägg som din blogg är en av de första jag kollar varje dag!:)
Vackert hjärta du har gjort! Fick lust att göra ett jag också och för en gångs skull har jag nog material till det hemma. Sedan är ju det där med tiden!:)
Kram

Rosenvit sa...

Håller med om att idéerna ofta kommer när de inte liksom passar sig (typ mitt i natten när man ska sova...)

Ha det härligt!
Anna

Bella sa...

Härligt med mycket ideér, men de ska ju komma vid rätt tidpunkt och så ska man komma ihåg dem och se till att de blir gjorda också och det är inte alltid det blir som man tänkt, men det är väl så livet är :)

Hjärtat blev jättefint!!

Ta hand om dig!

Kramar Bella

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fint hjärta du pysslat ihop!!!

Kram på dig Millan

Lyktor och Tyg sa...

Hjärtan kan man inte ha för många av!

Om det skulle komma en bloggpolis som talade om att man fick bara följa en blogg så säger lagen, då skulle jag välja din! Jag njuter varje gång jag läser dina inlägg.
kram Kristina

Anonym sa...

Åh så fint hjärta du tillverkat!
Önskar dig allt gott, vännen!
Kram Anna

Livet på Berget sa...

Hej så fint du har de här!
Hahaha, vad jag skrattade när jag läste alla dina inlägg, morgntröttheten blev som bortblåst. Så fina saker du gör och så roliga inlägg, hit måste jag hitta tillbaka. Hoppas det går bra att jag länkar och tack för uppiggningen:).
Må gott!
/Sara

Anne sa...

Vad fint hjärtat blev!
Jag slutar aldrig förundras över hur kreativ du är och fixar fina saker själv!

Den där spraymålningen på balkongen lät inte som någon höjdare :) fröken fräken blev månne spraymålad själv?

Det är nog som du säger om vår hall, man har nog stått ut pga de fina dörrarna, finns ett till par pardörrar i andra änden av hallen med.
Det var faktiskt värsta megaburken med blå färg - de lämnade nämligen kvar den åt oss!!! de sa; jo om ni vill ha mer blått eller dutta i där det blir slitet *asg*

rustik charm sa...

Å så fint ditt hjärta blev:)Jättefint.

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina