söndag 28 juni 2009

Vackrare blir det inte



Har ni någonsin sett något så vackert?

Äntligen är man hemma igen, och får packa upp alla sina fynd. Tygerna tar man naturligtvis hand om först och viker till en prydlig hög. Det kan ju eventuellt möjligen kanske vara så att jag köpte några fler tyger än det som syns på bilden. Kan hända alltså.

Det har varit en bra resa, med många härliga fynd, roliga upplevelser och det nästan bästa; man har upptäckt små pärlor i storstan som man tidigare missat. Imorgon ska jag jobba en vecka innan resten av min semester tar vid. Men det känns rätt ok att jobba (möjligen kan jag tycka annorlunda imorgon då det ryktas om +32 grader), nästan som att vila upp sig efter resan. Men allra helst skulle man ju vilja sätta igång att pyssla nu. Fingrarna har vilat länge nog!

Och för alla er som undrat så kan jag meddela att herr Fräken fick med sig allt hem. I tre väskor, och med mycket släpande, men det gick.



Tygerna kommer från (uppifrån och ned):
1, 2: Linum
3: Tygverket
4: Himla
5, 6: Tygvaruhuset
7: Ikea
8: Tygverket
9, 10: Ohlssons tyger
11, 12: Hemtex (egentligen gardiner, men ska sys om till annat!)

24 kommentarer:

S o F sa...

Klart det är vackert, när man har så bra smak som du!! :)

Varma (!) hälsningar!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej du!

Underbara randiga tyger du har köpt! Älskar sådana, de är så somriga! Synd bara att jag inte kan sy;)Stockholm är underbart på sommaren, men visst är nästan det bästa med att resa att komma hem till sitt eget lilla krypin och paradis:)?

Kram Amanda

Emelie sa...

Så kul att se dina tyginköp! Blir ännu roligare att få se framöver vad det kan tänkas bli...*ler*

Lina sa...

Skönt att vara hemma! Ser ut som riktigt fina tyger du hittat också. Jag blev sugen på att sy sommar kuddar:)Kul att loppisen är öppen! Min favorit har dessvärre uppehåll men jag tror jag ska ta mig en sväng till myrorna imorgon:)
Ha det så fint i värmen, och jobba lugnt.
/Lina

Anonym sa...

Det var verkligen fina tyger! Här har vi kommit hem och landat efter en tur till Luleå!
Hoppas att du finner pyssellusten nu när du har så många fina pysselobjekt!
Kram Anna

Grodmamman sa...

Så fina tyger du hittade! Och vilken tur att den vita påsen inte försvann!:)
Och jag måste tacka för din kommentar angående bordet. Det blev sååå mycket bättre mitt under tavellisterna!:) Är så nöjd med det hörnet i vardagsrummet nu!
Kram

Sanna sa...

Vilka ljuvliga tyger!Vackert!
Kram
Sanna

Emma sa...

Å! Vad nice!! SKa också åka till storstaden snart. Du kanske kan tipsa om några bra inredningsaffärer? Välkomna hem!

Kram

Mitt skabbiga chica hus sa...

Lovely :o)

Skönt att höra att ni kom hem iaf;o) Själv lyckades jag visst fynda en vacker gammal barnsoffa idag så nu vete fasen om det där släpet räcker imorrn....*hjälp*

kram kram
Mia

Mjuka sa...

Ja jag har verkligen funderat vad det var i Himla påsen :-) Nyfiken som jag är.....skall bli spännande och se vad du skall göra med tygerna
kram Malin

Tulipa sa...

Nej men vågar du inte visa allt..*hihi*..ska bli spännade att se vad du skapar för alster av din fina hög!

Fint!!!

Anki sa...

Välkommen hem!
Ska bli spännande att se vad du ska skapa av dom vackra tygerna!

Ha det fint...Kram kram!

Nettan sa...

Å va mycket fina tyger, bra smak det har du! Men det var ju ingen nyhet!!
Kudden i förra inlägget var ju fantastiskt fin!!
Kram Nettan

Mitt skabbiga chica hus sa...

Du tack för inspirationen, här ser du vad jag pysslat med idag:
http://myshabbychichouse.blogspot.com/2009/06/dagens-pyssel.html

Länkar dig i inlägget!

Kramis
Mia

Gotlandsliv sa...

Vilka fina kap! Ursnygga tyger allihop! Ska bli kul att se vad du pysslar till av dem. Kram!

Millas hem sa...

Hejsan!

Oj så många fina tyger på en gång!
Jaa, riktigt vackra allihop!

Kram Camilla

Unknown sa...

Så fina tyger.. riktigt känner att det börjar klia i fingrarna ;)
Kram Maria

Mari sa...

Härligt att ha en massa tyger i gömmorna, här börjar det bli tunnt får väl "ragga" lite tyger nu i sommar för att hålla sej lite sysselsatt i höst. Nu är det mycket ligga i solen och njuta som gäller....tar vara på varje sekund. Sen jobbar jag ju oxå.

Verkar vara en rejäler karl den där Herr Fräken som bär och kånkar;-)

Ha en bra dag!!

Ingrid sa...

Åh, vilka fina tyger!! Kände igen Himlas tyg direkt. Men de andra var också fina!!

~Livet i byn

Vackrare vardag sa...

Välkommen hem:) Superfina tyger! Väntar redan på att få se vad det månne kan bli av dem;)

Själv skall jag småningom börja packa väskan. Tidigt onsdagmorgon/natt bär det av mot flyget, så jag hoppas ni lämnade kvar något av staden:) Tror du är mera Stockholmsberest än jag; några tips på "måsten"?

Ha en skön jobbdag!

Madeleine Berglund sa...

Hej! Titta så mycket fina tyger. Vad härligt, du har du syprojekt framöver. Ja, det hade ju varit förargligt om du hittat stolar som du inte hade kunnat ta med på flyget. Det värsta för mig hade varit om jag hittat den perfekta kökssoffan. Nåväl! Ha en bra arbetsvecka! Kram Madeleine

gamlamejeriet sa...

Å, så mycket fint. Blir jättesugen att bege mig dit genast. Ska bli kul att se vad du ska göra med allt...

Hoppas bara att du kan vänta några dagar och njuta av sommarvädret istället...

Lyktor och Tyg sa...

Så härliga tyger!!! Vet precis hur det är, tygerna tar man hand om först.

Jag ska sy lite ikväll om jag inte har smält bort.
kram Kristina

Klankis sa...

Jättefina tyger! Riktigt fin tallrikshylla du har där också.