lördag 21 februari 2009

Utomhus flyttar in

Det blir inte så mycket till sovmorgon när man har en morgonpigg hund hos sig som tycker att det visst är rimligt att förvänta sig frukost vid sex på en lördagsmorgon. Men efter en vända ute och nöjd med att ha drivit upp mig ur sängen ligger han nu och brer ut sig i sängen i ensam majestät.

Själv samlar man sig för att det till slut ska bli en loppissväng trots att det är snudd på snöstorm ute. Antingen är det jättekallt eller så vräker snön ned. Pest eller kolera.

Blir det nu inte vår ute får man flytta utemöblerna in. Mitt balkongbord är från Ikea och hade från början en bruntråkig färg på skivan, men jag har nu betsat skivan i svart istället.Vitt kändes inte som ett alternativ eftersom det inte skulle passa ihop med de svarta benen på bordet och inte heller med de balkongstolar som jag har till (någon gång blir det väl så varmt att bordet får flytta ut igen!) Nu blir bordet istället ett svart utropstecken i vardagsrummet.




21 kommentarer:

Lina sa...

Å tänk när man kan flytta ut på balkongen igen. Det är så härligt de där första dagarna med värme när man kan läsa tidningen och äta lunch på sin balkong.
Känner mig dock inte riktigt färdig med vintern än. I uppsala blir det ingen vinter att tala om så nu när vi är hemma i Dalarna känns det nästan som vintern precis börjat...
Lycka till på loppisen!
/Lina

Tulipa sa...

hej!
Hur är det i vintervädret?!
Okristligt att behöva gå upp så tidigt en lördag när man skulle kunna ligga och dra sig!

Då blir det lite utomhus stämning inne nu då?

Fint motiv på tavlan!

Skön helg!
Hopp om loppis?

Kram Mariette

Anonym sa...

Här har jag ju två morgonpigga ungar som med glädje väcker sin mor halv sju fastän mamsen varit ute på tok för länge...
Det blev verkligen fint på bilden!
Ha en toppen lördag! kram Anna

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja tänk snart är det dags att få sitta tomhus och njuta i solen. Men så länge är ju ditt bord lika fint inomhus. Söta ljuslyktor!

KRAM från Eva

Anonym sa...

Å, det är alltid så trevlig att titta in och se vad du har för dig.. Här snöar det också för omväxlings skull.. det har det faktiskt gjort mest hela veckan och jag tycker det känns välkommet i den annars alldeles för gråa vintern vid Vänern..
Blir alltid så inspirerad av dina projekt och loppisrundor.. men det tycks aldrig bli mer än så tyvärr..
Hoppas du fyndat något roligt!

Unknown sa...

Loppis är ju kul. Hoppas ni hittar någonting spännande.

Kramis,

Vitt och Blått sa...

Jaa visst är det vinterväder ute! Idag hade vi en härlig morgon i skidspåren innan J åkte till jobbet! Vi har en liten katt här hemma som är som en väckarklockan 6.30 när vi alltid går upp på vardagarna. :) Men efter lite mys så brukar han somna om igen. Ha en trevlig helg - kram Ewa

Grodmamman sa...

Här sov i till åtta i alla fall, fast jag gick inte ur sängen förrän vid nio!:)
Fint det blev med bordet inne. Här snöar det och är ca 2 minusgrader. Dottern ska ha en friluftsdag och åka iväg och åka pulka på måndag så jag hoppas att snön stannar någon vecka till i alla fall!:) Men visst börjar man längta efter våren.
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Det verkar vara så för killar över lag. De har aldrig samma entusiasm. De förstår liksom inte haha. Men de blir ändå rätt nöjda när de får se resultatet av allt man pysslar med sen.

Vad fint det blev att ta in bordet. Fin tavla!!

Anonym sa...

Det var inte så dumt att flytta utemöblerna in. Jag är glad att vår lille Orvar han inte går upp så tidigt ppå morgonen. han går upp när vi går upp ca9 när vi är lediga. Men även han tycker om att mysa i sängen en stund på morgonen.

Kram kram

Stjärnor & Champagne sa...

Snyggt och enkelt...Har samma ljuslyktor.

Kram Anne

Hannis sa...

Började tänka på frukost på balkongen...
Kan vi inte bara vara där snart??!!
Känns så långt borta just nu.
Vi har helt plötsligt fått en massa minusgrader,inte van med det kan jag säga.

Korg på fot?
Låter intressant!
Själv kom jag hem med ett knallgrönt mindre skåp dekorerat med rosa/röda blommor...
Trodde att jag såg en möjlighet men nu vet jag inte.

Pysselprinsessan sa...

Superfint! Det är bra att du jobbar hårt med att locka fram våren!! :) Här har det varit grått i en vecka, så grått att alla foton blir svartvita! :) Allt grönt och blått är bortblåst! Men jag hoppas färgerna kommer tillbaka snart! Ska bli intressant att uppleva våren på sydligare breddgrader än Umeå oxå!

Lägenheten blir ganska mörk när det är grått ute... Vi trivs, men vi båda börjar längta lite till en annan lägenhet vi tittat på här. Det är en takvåning med en stor terass och större fönster! Men den är under renovering och blir klar i vår... Så vi får se. Men den lockar!

Ha en bra helg!
Kram

ulrika sa...

Vist längtar man efter våren, att ta fram utemöblerna. Själv har jag tagit fram alla pelargoner nu. Ulrika

annalarssonphotography sa...

Snyggt!

Vilka idioter det finns som KASTAR skolplanscher... tur att du var där och fick den!! :) De är eftertraktade!

Oh ja vad jag längtar vår nu..
Här snöar det för fullt och jag har blivit förkyld IGEN. Hurra! >.<

Ha en fin lördagskväll fröken!

från denna dag sa...

Underbara ljuslyktor!! Detsamma gäller bloggen din:)

Malin sa...

Welcome to my dog world!
Snön på utsidan gör vår glade jycke på lite extra gott humör och vill absolut att matte ska kasta snöbollar och busa i snön.
Det vill absolut inte jag, då köldskador är ett faktum här i söder numer!
Jag vill hellre sitta här och pyssla lite med mitt virkande.
Jycken är inte det minsta förstående, konstigt tycker jag!

Utrropstecknet är en härlig kontrast bland det vita! Very good!
Nu ska jag skratta lite i mjugg åt melodifestivalen, vad är det frågan om egentligen?
Var tog alla våra storslagna stjärnor vägen?
Ett misslyckat jippo är vad det är!

alicelilly sa...

Vilken vacker blogg du har, stilren layout-toppenfin!!
Glad att jag hittade den...
Ha en trevlig kväll!

Marits vita skrin sa...

Vad snyggt bordet blev. Och vilka vacka trådkorgar du visade i ett tidigare inlägg.

Ha en fortsatt skön helg (med uppstigning kl 6, hihi. Det gör vi här oxå)

Kram /Marit

Skomakartummen sa...

Vilken busfrö... lägga sig i din varma säng *ler* Snart kommer solen och tinar upp oss kalla nordenbor. kram sari

Britt sa...

Snyggt med lite svarta kontraster!
Det är kul med lite effekter med olika färger och nyanser.

Kram Britt