måndag 19 januari 2009

En kärlekshistoria tar sin början...

Visserligen är jag verkligen nöjd med mina krukfynd i föregående inlägg, men ibland hittar man något helt fantastiskt!

Jag såg denna bricka i ena ögonvrån direkt jag kom in på loppisen. Jag tänkte oroligt; "Åh, låt det vara på riktigt! Låt den vara i metall och inte plastlaminerad!". Jag störtade fram, kastade mig över brickstället och drog fram denna underbara (i mitt tycke) bricka! Och den var i metall, i mörkgrått, lite nött men med ett härligt mönster väl synligt.

Det var kärlek vid första ögonkastet.


43 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hihi!

Känner igen den där känslan. att man kan bli så dökär i saker...haha!

Snygg var den!! Sånna där härliga fynd är roliga att springa på emellanåt.

Än så länge har jag inte hunnit med att måla min spånkorg, har bra varit en massa annat plus att jag tror mig ha slut på färg så det måste införskaffas också.

Ha nu en bra start på veckan!

Anonym sa...

Stort grattis till ett super fint ynd. Förstår att du blev kär direkt....vilken känsla. Kram kram

matilda sa...

vilket superfynd, hur tjusig som helst! :)

Hannis sa...

Du har min fulla förståelse!!
In lööööve!

millandante sa...

Jag FÖRSTÅR dig!! Vissa saker kan man leva länge på...
Ha en bra vecka!

Nettan sa...

Nämen ååå, jag förstår precis! Helt säker på att det kommer att bli ett långt och innerligt kärleksförhållande och att ni kommer leva lyckliga i alla era dagar!! Grattis!!
Kram Nettan

annashusidingtuna sa...

Verkligen helt underbart mönster!
Kram Anna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken underbar bricka! Förstår verkligen kärleken...ett sånt där fynd som liksom får en att glömma resten av världen omkring en för ett tag. Mitt där på loppisen/återvinningen/el dyl står man som en tok med sitt fynd och är bara så nöjd! :-D

Hoppas verkligen du får en fin måndag.

Emma Clara sa...

Härliga fynd!!! jag förstår presic känslan när man ser nått fint på en loppis!!!!!!

HWITA DRÖMMAR sa...

Haha det är verkligen en härlig känsla att hitta ett riktigt fynd, den är verkligen jättevacker! Såå fint mönster...ikväll ska jag tampas med mina betongväggar..få se hur lyckat det blir:)

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilket fynd! Så fin bricka :) Man blir ju så glad när man kommer in på loppisen och hittar sådant!

Själv har jag varit på loppis nu ett par gånger utan att hitta en endaste pinal :( Tråkigt! Men jag gläds åt dig istället.

Vad fick du ge för den fina?!

Kram Jenny

Madeleine Berglund sa...

Kärlek vid första ögonkastet, det kan jag verkligen förstå. Vilken bricka!!! Härlig syn också att få blicka in i ditt tygskåp. =) Massa fina bilder har du, ojoj.. Pilligt att måla glesa korgar, I know, men ack så fint det blir. Vilken söt glaskupa du har, en sån vill jag också ha..hihi.. Kram Madeleine

Tidsmästarinnan sa...

vet du att jag är så väldigt förtjust i din blogg?
Och brickan med, för den delen :-)

Kram!
Susanne

Må Gott sa...

Kan bara instämma att kärlek ÄR vackert! :-D Grattis till superfint fynd!
Må gott!
Anette

Malin sa...

Man blir så lycklig ända in i själen när man ser nåt bra och det stämmer överens med vad som försiggår i ens hjärna.
Brickan är fantastisk och förstår verkligen varför du högg den!!

Har inte fyndat nåt på ett tag men vad gör väl det?
Ska ta mig i kragen och svänga förbi en loppis i veckan, då kanske jag kan hitta en rolig hylla eller kanske ett fantastiskt skåp.
Kärlek vid första ögonkastetskåp så att säga.

Egentligen vill jag byta ut vår tvbänk från IKEA till ett gammalt slitet skåp.
Sambon är som vanligt lite svårövertalad men har egentligen gett upp kampen mot mig.
Jag är så envis att han numer säger att jag vet bäst när det gäller inredning.
Det finns hopp alltså=)

Malin sa...

hihi, inte behöver du förtydliga dig inte!
Jag anade nog att Fröken Fräken inte kan hålla fingrarna borta från papper och penna.
Det har jag nånstans svårt att tro det finns nån som gör!!=)

Sen att datorn är ett fantastiskt verktyg det skriver jag under på för det är den verkligen.
Tur i oturen att jag är värdelös på allt vad som har med dem att göra, jag håller mig till bloggandet!!=)

Anonym sa...

Vilket fint fat du fyndat på loppisen! Man kan alltid hitta fynd är, eller för det mesta ialf.

Härliga tyger du köpt, det du hade köpt på jysk, det tyget har jag oxå..köpte ett par färdigsydda kuddar i randgt som är i samma tyg som du har :) Men det är roligare att sy själv...

Ha en fortatt bra måndag!
Kram H

Anonym sa...

Jättefin bricka. Vilken tur du hade som hittade denna vackra varelse.
Tänk vilken tur man har ibland på sina shoppingturer....:)

Kramar @nette

Villa Carl Larsson sa...

Åh jag förstår din kärlek vid första ögonkastet. Brickan är super duper fin. Finns nog inte ord :) Vad roligt att du fick hitta just denna fina!!

Kram

Grodmamman sa...

Förstår dig fullständigt!:)
Kram

Hem och Lycka sa...

Vad fin! Förstår att du la rabarber på den, är ute efter brickor jag också.

kram

chokladblomma sa...

Jag förstår dig! Den är ju jättefin! Grattis till ett fynd!
Kram

Tidsmästarinnan sa...

Hej igen!
du har något att hämta inne hos mig!
Kram
Susanne

Anonym sa...

ja ibland är det ju kärlek vid första ögonkastet - min turkosa buddah som jag bloggat om var en sån sak :)

Mollymera sa...

Hejsan!
Vill tacka dig för en super blogg. Jag får så många ideer från dig, vi har samma smak Jag är här inne varje dag och kikar. Så roligt det är att springa på loppis, sen kostar de fina sakerna nästan inget. Sista besöket hittade jag en trähäst typ dalahäst som just nu målas vit, tack för ideen.
Kram Christina

Malin - I min trädgård sa...

Oj vilken snygging! Ja där gjorde du (som vanligt) ett riktigt fynd!

HA en bra kväll!

Kram M

annalarssonphotography sa...

Jag förstår verkligen din kärlek till den brickan! :) Den är verkligen vacker!

Ha det gott!
Anna

StrandviksVillan sa...

Aaaaaaaa!!!! Lyckos dig!!

Helena sa...

Super fin bricka! Förstår att du är nöjd....
Ha det bra/Helena

Gårdsromantik sa...

Men så snygg!

Tur inte jag var där - för då kanske vi blivit osams ;-)

Nä jag är så snäll!

Jag var på Myrorna - inga fynd - nu blir det återvinningen istället.

Kram Maud

dag för dag sa...

Underbar bricka! Jag har varit här inne en del. Du har det så fint!

/D

Sofie sa...

Vilket fint!! Vad avis jag blir på dig som fyndat en sån snygg bricka :) Kram, Sofie

Tulipa sa...

Vilket klipp du gjorde med den där brickan!
Förstår att du blev kär....det blev nästan jag med!

Och du finkammade trakten och fann inga lökväxter...vad ska man säga...
Jag får nog starta filial där uppe!

Kram Mariette

In my house sa...

Som du sa,,,, kärlek även från mig =) superfint,,, och tänk vad mycket man kan använda de till!!!!


Kram j

Monkan sa...

Jamen åh vilken fin bricka! Jag tycker nog att det ser ut som att den är lite kär i dig också :-)

Färdigsydda gardiner, jag kan nog inte svara på om det är bra eller dåligt för jag har aldrig hitta några som passar... Om man inte räknar köksgardinen som jag hade till jul, som ju egentligen är en löpare... Och den var lysande :-)

Jag köpte mitt randiga tyg i måndags, en vecka sen, och då var det inte halva priset på rean, men kanske blev det på tisdan...? Jag var osäker på hur mycket jag skulle ha, tyget var smalare än jag tänkt, "ta inte för lite, rätt som det är kommer nån och köper 10 meter" sa tygexpediten. Det kanske skulle ha översatts "köp ordentligt nu för imorron sänker vi till halva reapriset"? Jag ska inte gå dit igen och titta och jag vill inte veta vad det är för randigt tyg du reafyndat på Åhléns... Jaha, sen... skulle jag vara smart och tvätta tyget för att det verkade vara en krympande sort, tänkte att det går med mörka tvätten. Resultat? Jag använde väl upp en halv klädroller för att få bort allt luddet från de vita ränderna som satt sig på diverse svarta kläder...

Du har lite rätt om att sy kläder, förr gjorde jag det en hel del, ja t.om byxor, så du kunde ju haft rätt :-) Och, jag har också stor respekt för kombinationen tyg och eld. Glasburkarna är höga så det finns ingen chans för nån låga att nå tyget, men egentligen vet jag ju inte om man kan ha vilken glasburk som helst till ljuslykta, så de passas noga när de brinner!

Jamen precis så är det! Som matte. När jag började lära mig programmering så tänkte jag "det här är ju precis som ekvationer, perfekt!". Så, om matte är en religion som du säger, då är jag religiös :-) Jag hade också lördagsparty i tvättstugan, och... satte igång och rensade rören i handfatet. Nej, helt normal är jag nog inte... ;-)

Jo sa...

Vilket fint fynd! Tur för dig att jag inte var på samma loppis, bricktokig som jag är, hade jag gett dig en riktig match... ;)
Verkligen jättefin! :)

tindra lite mera sa...

Verkligen underbar bricka och du har ett målande språk både kände och såg allt framför mig av din beskrivning,Lycka!

Kram Katarina

Anonym sa...

Härligt när man bara får ögonen för nåt och det känns helrätt.

Underbar bricka och bilden är klockren.


Kram och ha en bra dag!!

Zizzi sa...

Vilket härligt fint mönster det var på brickan!
Kram cissi

Vitt och Blått sa...

Va fin brickan var! Tack för scahblontipsen! Mätta och dubbelkolla? Låter bra, kan du förklara lite till? :) Jag använde lite färg, men det där med att mätta låter bra. Jag torkade av mallen efter varje bokstav för att inte "kladda". Va otroligt fin brickan var! Jag vill också på loppis! Kram Ewa

Britt sa...

va`, härligt med kärlek vid första ögonkastet! Då är det nåt man måste ha, tvekar man är det ingen ide. ;-)

Ha en bra dag!

Kram Britt

Fröken Fräken sa...

Hej Christina! Vad roligt att du gillar att hänga här på min blogg! Tack för din jättesnälla kommentar, det är så roligt att höra ifrån även de som inte har någon blogg, ibland undrar man ju lite över de "tysta" besökarna...
visst är det kul med loppis, enda problemet är att man vänjer sig vid de bra priserna och blir helt förfärad när man ska köpa ett par vinterskor på en vanlig affär...

Nina sa...

Hej!
Jag är alldeles ny prenumerant och gillar verkligen din blogg. Tokinspirerande!
Känner igen känslan när man springer på Fyndet med stort F! Hittade igår ett jättefint naturvitt virkat sängöverkast utan prislapp. Frågade i kassan och hörde dem spekulera sinsemellan "25 kr eller vad tycker du...?" Stod tyst och bad en stilla bön medan jag höll alla tummar och tår. Och fick det för den summan. Fånler fortfarande :)