torsdag 2 oktober 2008

Den andra gardinen

Jag har hört att det finns en del bloggläsare som är sugna på att se de nya vardagsrumsgardinerna som syddes av lördagsklippet. Istället blir det sovrumsgardin, av fuskrullgardinsmodell. Den lyckades jag nämligen föreviga när det var ljust ute. Blommigt och snirkligt är ju oftast inte mitt glas med cola, men när mönstret är i vitt och svart så funkar det, och blir inte så gulligt (och tapeten är inte rosa i verkligheten!)




Min lilla hylla har fått flytta till ovanför sängbordet dessutom. Just nu är det urnvisning! (tycker nog att samlingen behöver kompletteras ytterligare)

19 kommentarer:

Lisas inredningsblogg sa...

Men wow vilket bra tips! Sån ska jag göra!! När jag skaffat en symaskin :D
Ha en trevlig kväll!!

Mia sa...

Jättesöta!

Hur har din resa varit?

Kram Mia

Sara sa...

Hejsan
Snyggt som vanligt. Du är min förebild i sybranschen ;-)
Kram Sara

Pysselprinsessan sa...

Härligt härligt! Jag gillar det där tyget! Snyggt! Hmm... jag undrar vad de har för roliga tyger och butiker på island!! Måste nog börja leta efter isländska bloggar för att läsa på innan! ;) I thailand skall det ju scoutas för fullt! :)

Min urnsamling är lika med noll, så du ligger före mig iaf! :) Jag skulle vilja ha en sån där superstor urna! Ett grannhus har två sådana framför entren, pampigt värre! Men jag skulle vilja ha en inne! :)

Ja, jag gör mitt bästa för att blogga, men det går lite trögt... Inspirationen tryter lite oxå! Men! Idag ringde butiken och sa att mitt Monstera-tyg har kommit, så imorgon ska det kläs om stolar för fulla muggar! Jag måste bara få klaga lite på butiken oxå, för det var långt över en månad sedan jag beställde tyget! Då tycker jag man kan kosta på ett litet samtal!

Så, nu har jag fått klaga lite oxå, nu ska jag gå och diska! :D

Kramar

Malin sa...

Vad snyggt!
En exakt sån tänkte jag sy när jag får tag i en symaskin. En fuskis som inte går att rulla upp!!!
Det blev ju såå toppenbra ju, vill också sy snart. Vet inte hur det ska gå eftersom jag inte är nån fena på syslöjd..=)

Jo sa...

Det blev ju jättesnyggt! Du kanske har några tips om hur man syr en sådan gardin? .9
Ha det gott! Kram

Anonym sa...

Vad snygg gardinen var!! En sån skulle hemskt gärna få flytta in i vårt sovrum!

Levindas Värld sa...

Snygg gardin, du är allt bra duktig vid symaskinen du :)

Supersöt verkligen!

kramis

Dicksonska våningen sa...

Jättefina gardiner!
Hoppas dina murgrönor mår bättre snart.
Ljusstakarna är från morfar. Mina föräldrar fick dem tillsammans med en spegel. Men ljusstakarna har de aldrig satt upp så då tog jag dem!
Tänk vad de missade!
Kram Annika

Mjuka sa...

hjälp vilket snyggt tyg!! Önskar jag kunde sy!!
Ha det gott
kramar M

Liljas Corner sa...

Snygg! Jag trodde att jag inte tycker om blommönster, men på nåt konstigt sätt dyker det upp på nästan varje tapet i nya huset... Men jag tycker som du att det inte ska va för rosigt och gulligt :)

Vad har du inuti "rullen"? Jag funderar på att fuskrullgardiner till köket och utreder olika alternativ...

Från A till O med Jenny sa...

Söta och snygga gardiner
ha en bra helg
kram

Linda -Galleri Palla sa...

VARNING VARNING!! Filippa K har flyttat till Paris. Läs allt i senaste Elle Interiör. Det är minst 3e gången hon är med. (först ihop med Stal af H, sedan som singel och nu med sin nya man). Iofs har hon ju jädra snygga hem.... Jaja, döm själv :)

Anonym sa...

Finfint med en romantisk gardin i sovrummet...är lite avis på alla som har ett mindre fönster i sovrummet..mitt är lika stort som det i vardagsrummet, o sen har jag balkongdörr oxå, inte lika ombonat...men förvisso ljust...
Lite tyger blev det, till två gardiner o en tygtavla i hallen...Det var lite si o så, du som är tygfyndaren nr 1 hade kanske "orkat" leta mer för det var lite blandat o med bara en överblick så det rätt sjabbigt ut, men det fanns en del gobitar oxå..visas en annan dag, go helg, kram

Helen sa...

Det var precis mitt glas med cola.(jag gillade det uttrycket) Snygga var de.

Hoppas att du inte står vid diskbänken och äter än, röj ett litet hörn.

Anonym sa...

Så superduner fin, gillade tyget. Hade ju dille på såna gardiner för många år sen och gillade dem verkligen men sen ändras det till annat, men nu vill jag ha igen......synd jag slängt alla rep jag hade för att rulla upp dem med. Kan ju inte spara på allt.....eller?
Ska bli nåt i den stilen till sovrummet, har tyg så vi får se när det blir av.
Ska stå på loppis i morgon så snart får du se ny bild från min vind.....

Kram!!

Anonym sa...

Vad snyggt det blev, svart och vitt går ju alltid hem. I alla fall här hos mig :0)

~Livet i byn

StrandviksVillan sa...

Ahaa, såna band har jag inte tänkt på att använda till rullgardinerna. Snyggt tyg också!

Villa Hemma sa...

Snyggt och lagom gulligt :D

- Jenny