torsdag 23 oktober 2008

Att köpa eller sälja - det är frågan




Mitt kalasfina tyg! Dessutom är ränderna inte tryckta utan vävda, man kan alltså känna mönstret. Mumma för en tygälskare som jag! För fem meter tyg kan man tillverka många kuddar. Nåja, en del kan nog bli nya gardiner(kappa) i köket till exempel, jag tror dock att det här mönstret inte gör sig på längder eller panellängder.

Jag har fått en hel massa förfrågningar per mail och några även bland kommentarerna, om jag tillverkar och säljer mina tygtryckskuddar, de som lottades ut. Har jag faktiskt inte tänkt på! Jag har alltid pysslat för att det är roligt och njutit av det. Vet inte om det skulle bli lika roligt om jag sålde mina saker. Får fundera!

24 kommentarer:

Lotten sa...

Åhhh tyget var ju helt underbart! Blir ju fantastiskt som kudde eller dyna!

Anonym sa...

Svar: jo, studentlivet är rätt tufft, i alla fall om man ska klanta till det emellanåt :) Fick höra idag att det går ett rykte om att jag skulle ha blivit knuffad av någon ur en annan klass. Det vore ju lite coolare: misshandel ;)

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad läckert tyg!! Det skulle passa som kuddar i min soffa :) Håller med dig om det där med kuddarna - tror nog inte att det skulle vara lika roligt att göra sådana saker till sig själv om man börjar att sälja dem. Då blir det ju mer produktion liksom. Bättre att lotta ut den lite mellanåt i så fall ;) En om året eller någonting... så blir det ju hett villebråd också *ler*!

Kram Jenny

Anonym sa...

Jag hade faktiskt tänkt kontakta dig om just det... Det finns ju ett himla bra och trevlig ställe på nätet att sälja just sånt. ;)

Hör gärna av dig om du vill veta mer.

www.signerat.se

Maria sa...

Du har alltid så fina burkar på dina bilder! Superfint tyg, kan bli härliga kuddar utav det!

StrandviksVillan sa...

Så tjusigt tyg - och vilket pris!! Tror det blir super som rullgardin och kuddar!
Tackar för inlägget innan om de målade krukorna, nu ska jag också måla en GRÖN kruka vit, hurra!

Mamma-Mu sa...

Kan inte du höra av dej när du har kommit på hur du ska göra... Själv stickar jag lite mössor å gör lite halsband å har fått lite förfrågningar om jag tar beställningar... Hmm... Vet inte jag heller...

Men du gör verkligen fina kuddar!!!!

Må gott!
Kram Mimmi

Sofie sa...

Vilket fint tyg! Härligt att man kan känna vävnaden - det blir verkligen en helt annan känsla då, som du säger! Jag tror att dina kuddar skulle bli storsäljare och väldigt populära om du började sälja :) Jag skulle inte tveka en sekund att kasta in en beställning! Men det ska ju kännas rätt också om man ska sälja. Fick också frågan om jag säljer mina halsband... men jag tror inte det blir så.. en massproduktion skulle ta bort min skaparglädje och istället bli ett stressmoment. Men man är ju olika :) Kram på dig!

Hem och Lycka sa...

Vilket snyggt tyg! Jag tycker absolut du ska sälja dina kuddar om du känner för det men känns det inte lockande tycker jag du ska låta bli.. Det ska ju inte vara ett tvång men de är ack så snygga! kram

Sara sa...

Fundera på. För jag tror att det är många som vill köpa dina fina kuddar.
Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

Tyget är verkligen fint och tänk på det där med att sälja dina fina kudddar. Jag är säker på att det finns en hel del som vill köpa:)
Kram Lallis

Hannis sa...

Om du känner för att sälja så tror jag inte att det kommer att bli svårsålt om jag säger så=))

Vilken snygg burk med franska trycket!
Du har ju tur som en tokig!!

Vitudden sa...

Hejsan!

Ja det var en svår men smickrande fråga, jag tror också att det finns många som skulle vilja köpa dina kuddar men det ska ju kännas rätt. Finfint tyg ska bli roligt att se vad du gör av det.

Ulrika

Jo sa...

Riktigt snyggt tyg! :) Det blir nog jättefint som kappa och kuddar!Ränder är så snyggt!

Villa Hemma sa...

Här fortsätts det att fynda ser jag *avis*
Jag köpte snikvarianten på Jysk - 5 meter för hundralappen. Fast jämför man med ditt pris så känns Jysk lite lyxigt helt plötsligt :-D

Lyktor och Tyg sa...

Vilket fynd, jag älskar tyg jag mé.Sitter just nu och syr kuddfodral.
Kram Kristina

Inspiration i vitt sa...

Vilket superfynd du gjort tyget är underbart, tänk vad många fina saker du han sy utav det, du som är så duktig på att sy. Dina kuddar som du gör är så fina så det är klart att det är många som vill köpa.
Kram på dig/Ingela.

Tulipa sa...

Hallå!
ja här har vi fortfarande sommar!!!
(inte riktigt)
Jag vet inte vad den där fyrkantiga zinklådan använts till.
Det var lite trasor i den när jag fick den!
Kram Tulipa

Anonym sa...

Jättesnyggt tyg! Då få vi se då om vi nkan köpa en alldeles egen fröken fräken-kudde i framtiden :).

Ha en bra dag!

Kram M

Anonym sa...

Här pratar vi fyndtyg, jättesnyggt och våra färger.

Nä du ska inte sälja kuddar om du inte själv verkligen vill då blir det inte kul längre. Blir ett jäkla påhäng.....

Kanske slänga ut en kudde då och då för auktion och gör nåt kul för pengarna isf. Köpa en mass tyg t.ex.

Kram och ha en bra dag!!

Widénskan sa...

Jätet vackert tyg :-)
Visst är det Elite Plaza i Göteborg, de skall tydligen ha jätte fina sviter enligt min man .. med "nattning" ... eh vänta nu, tror du man behöver nattas när man över 30? *ler*
Reser du mycket i jobbet?
Kram

Anonym sa...

Vilket jätte fint tyg du har hittat!
Jag kommer inte ihåg vart jag hittade de där bilderna just nu, var inne på så många olika sidor =)
Ha en jätte skön helg!
Kram Rebecka

Mjuka sa...

Hej VÄnnen
Ville bara önska trevlig helg!
Förresten är det bra att vattna mossan med en blomspruta så att den håller sig fuktig
kramkram M

Anonym sa...

Jättefint tyg!
Spännande att se hur du väljer att göra med dina kuddar!