måndag 18 augusti 2008

Verkligen heltoppen!

Ooooooh jaaaa, det är såååå mysigt med höst!

Det är verkligen underbart med hällregn från alla håll, motvind oavsett vilket håll man cyklar åt, att vara tvungen att tända alla lampor för att överhuvutaget kunna se något inomhus, ha genomvåta byxor som slafsar runt benen och daggmaskar övrallt. Hur skulle man kunna vilja ha sol och +25 grader istället? Nej nej, detta är ju livet...

Hör ni min ironi ända ner till Kap Horn?

Dessutom har jag hemläxa på min kurs som jag går i veckan (!)
Va? Går man kurs ska man ju bli bjuden på lyxig mat och fika varje kvart, gratispresenter och ägna större delen av tiden åt att "lära känna varandra".

Tur man kan muntra upp sig med att åka förbi Kupan och köpa en svart gjutjärnsurna för en femma. Något måste man ju göra i en sådan här miserabel situation.

Annars kan jag ana ett visst holktema här hemma. Holken från Stockholm har fått komma upp ovanför köksdörren, där den väcker viss förvåning - men man måste ju ha lite oväntade saker i inredningen också. Och lite holkblompinnar från Lagerhaus!



16 kommentarer:

Anonym sa...

Ugh, trodde du menade allvar....Nej jag gillar inte heller hösten (när den är som värst...som du beskriver den). Jag putsade alla fönster i eftermiddags, o sen kom såklart en regnskur...som på beställning. Tog en sväng till ikea igår, tycker det är utplockat bland tygerna varje gång jag är där....blir inga nya gardiner här på ett tag...kramar

Anonym sa...

Oj glömde ju...så fina holkar du har...visst kan man ha dem inomhus...kramar

Ulli sa...

Vad snyggt med holken och jag gillar verkligen blompinnarna. Får nog ta en liten tripp till Lagerhaus.

Trevlig kväll!
Kram Ulli

Grodmamman sa...

Började också först undra om du verkligen menade allvar!:) Skrattade sedan gott åt din ironi!
Söta holkar.
Kram

Hannis sa...

Oja,underbart med rinnande mascara och frisyr alá våt katt*skrattar*
Det har regnat här i över två veckor,börjar faktiskt vänja mig...

Har inte lyckats hitta nåt till mina tavlor än.
Så jakten fortsätter!
Låter häftigt med tomma ramar.
När får vi se?

Snygga holkar faktiskt!

Ha en skön thedrickarkväll.
Själv tänker jag plantera in mina balkongblommor innan dom simmar i väg=))

Sara sa...

Hejsan

Hoppas att det går bra med hemläxan. Vad fint det blev med holken!
Kram Sara

Anonym sa...

Höll på att sätta kaffet i halsen innan jag hann läsa hela inlägget.

Fast hösten kan vara mysig men inte än, tack.

Cool holk!!

Härligt med tröstshopping bättre botmedel finns inte.....

Piffa och Puffa sa...

Skrattade gott åt ditt inlägg. Precis så vill jag också att kurser ska vara, god mat och fika ofta. Min man brukar ha turen att få såna kurser medan jag i skolvärlden ska sitta från morgon till kväll på föreläsningar och sedan också betala för maten.
Kram Anette

Anonym sa...

Vad fina holkar du har! Hösten är lite mysig tycker jag... Idag plockade jag kantareller och så gillar jag att pyssla o dona inne och tända ljus. Men visst, hellst är jag på stranden i stekande sol :)

Tjohalia sa...

Vilken härlig idé att hänga upp fågelholken däruppe! Kram Sandra

Levindas Värld sa...

Haha, bara att inse att hösten är kommen och omfamna den ;)

Va roligt med holken sådär ovan dörren!

Vilken smart idé du beskrev att du gjort med spisen. Hängt upp en knoppbräda så du kunde hänga fina handdukar på sidan av spisen. Det skulle var roligt om du visade det i bild på bloggen nån gång för jag tyckte det lät superfiffigt och snyggt och blev väldigt nyfiken på hur det ser ut :)

kramis!

svartataket sa...

Ja man kanske ska hänga dom inne!! jag hare inte fått upp mina ute än..bra idé :)

KRAAM

Linda -Galleri Palla sa...

Jodå ironin hörs lång väg tack så mycket :) Du vet väl förresten vad "holk" är en omskrivning för. Själv tar jag helt avstånd från knark, men jag gillar dina holkar :) HAHAHAHA

Kristin sa...

Hej du! Ja, när hösten är sådär, är jag inte heller någon större entusiast. Jag kan addera följande saker på din ironiska lista: man älskar genomblöta barn, leriga stövlar i hallen och en hund som blir våt och luktar illa. NOT! Är det å andra sidan soliga höstdagar och man hittar fjorton liter kantareller eller något liknande, så är ju saken en helt annat ;-)

Vad kul att du hade små svarta holkar! Jag har precis gjort lite ommålning av saker till svart, så det var verkligen passande att få se lite svarta inslag hos dig också. SNYGGT!

Hoppas du håller humöret uppe trots allt! KRAM!
/Kristin

Levindas Värld sa...

Hej!

Du har nåt att hämta hos mig :)

Kom in får du se!

Kramis!

jennys hus sa...

Lägg till tråk-os på tv-n p.g.a sportgalen sambo så är det ungefär samma lika här;-)

Holken passar ju hur bra som helst där uppe. Läckert!!

Kram/jenny