lördag 23 augusti 2008

Utmärkelser


Tänka sig, bara på ett par dagar har jag fått samma finfina utmärkelse från två av mina favoritbloggare MariLiteAvVarje och Pyssla och syssla!! Man bugar, tackar och blir jätteglad! De som jag fått av utmärkelsen av är verkligen härliga bloggar också som sannerligen fötjänar sina utmärkelser.
Får man utmärkelsen ska man sprida vidare den till sju andra bloggare, allt enligt nedanstående regler:

1. The winner can put the logo on her blog
2. Link the person you received your award from
3. Nominate at least 7 other blogs
4. Put links of those blogs on yours
5. Leave a message on the blogs of the girls you've nominated

Först vill jag säga att alla de bloggar som jag läser naturligtvis är värdiga denna utmärkelse. Efter svåra val har jag valt ut dessa:

Levindas värld där man får läsa om alla möjliga fynd, vardagsbetraktelser, vitmålningsprojekt och resor i en härlig blandning, berättat av en sprudlande glad tjej!

Vitt och brett som äger ett otroligt vacker hus och visar upp både sitt eget fina hem och andras, mycket vitt blandat med trä och lite retro. Snajsigt!

Syster Ruffa som trotsat skumma personer som kopierat hennes gamla bloggadress, och nu är ute och bloggar om sitt vita hem där det finns mycket ögongodis och fina projekt!

Linda som jag utbyter snärtiga kommentarer med, diskuterar var man kan fynda tyger bäst och så har vi vår interna tävling "Var har jag sett det hemmet förut?". Linda har alltid många snygga projekt på gång där hemma, och något som jag verkligen avundas, en förstående hyresvärd.

Medaljongen En av de första bloggar som jag stötte på och definitivt en favorit. Vackra hemmabilder från en tjej med stilsäker smak blandas med vardagsbetraktelser på denna blogg!

Inredningsgalen En tjej som visar supervackra bilder på ett hem inrett både sparsmakat, lantligt och vackert vitt. Maria fick gärna komma och städa mitt hem i samma ordning! ;-)Dessutom gör hon vackra halsband som nyligen orskade ett mindre trauma hos mig!

Mias värld. Mia har dragit till landet i väst och publicerar nu det ena hollywoodäventyret efter det andra på sin blogg, och livar upp tillvaron på alla sätt och vis. Högt och lågt diskuteras och så blir det många inredningsdrömmar!

Uppdatering: nu har jag fått denna utmärkelse även av Inredningskaos och
Blomsterdesign. TUSEN TACK!

För övrigt så ligger det nu en helt utslagen hund under min säng just nu. Jag passar pappas hund över dagen och jycken har just varit ut på en 1 ½ h promenad, och verkar lite trött...


"Jag är trött nu, efter ha varit in i varenda buske och nosat och sprungit slalom hela promenaden.."

11 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Sannerligen ett stort tack, kära Fröken :)! Själv snajsade jag till ett par av sonens golvkuddar med ett gammalt ikeaöverkast. Blev inte alls tokigt faktiskt...

Linda -Galleri Palla sa...

http://livinglikelinda.blogg.se/2008/august/honey-honey.html

Jag gör så här denna gång :)

Levindas Värld sa...

Heeej!!!

Åh stort tack för dina söta ord om varför jag ska få utmärkelsen, tack söta du :)

Jag blir såå glad! Det är såå upplyftande och roligt att människor uppskattar att läsa min blogg :)

Den här fina bilden utmärkelsen ska jag skryta om i ett senare inlägg, nu blir det jobbet!

Sötnos till hund du får va hundvakt åt, skönt att få komma ut på promenader.

Angående jobb så är det helt okej att jobba helg faktiskt, det är ju liksom lite helg på jobbet å så det är lite lugnare :)

Sen är jag ledig på måndag, jobbar 3 dagar och sen ledig fre-sön så det känns skönt!

Lycka till med att sy kuddar, det ska bli väldigt roligt att se vad du skapat sen :)

Kramis å stort tack åter igen!

Anonym sa...

Inte helt fel att få vara hundvakt. Det brukar ta på för hunden att vara hos någon annan istället för i invanda hemmet.

~Livet i byn

Maria sa...

Tack snälla du! Du ger mig så otroligt mycket inspiration! Har just fått hem stämplarna ifrån Clas ohlson, här skall göras etiketter. Läste om halsbandet, osis!! Villken tur att ordnade sig, men annars är det bara att höra sig, jag skickar en ny!!!
Ha det gott vännen!!!

jennys hus sa...

grattis till utmärkelserna!!

vad läckert det blev med muggarna i tidigare inlägg:-) Trevlig helg/jenny

Malin - I min trädgård sa...

Grattis till utmärkelsen!

Kram M

Mia sa...

Tack snälla! Sitter här och äter frukost, kunde ju inte få en bättre start på dagen.

Men visst är det så, livet går upp och ner lite då och då, ibland måste man få vara ledsen. Det är inget konstigt. En del blir helt förstörda när man skriver om något sånt, som att det är slutet på världen. Men ibland måste man ju vara ledsen för att kunna komma upp på topp igen.

Vad hittar du på i helgen?
Kram Mia

PS. Jag har för mig du visat de ramarna i bloggen eller hur, det var de du målade?

Sara sa...

Hejsan
Grattis till dina fina utmärkelser som du har förtjänat!!!!
Kram Sara

Hannis sa...

Grattis!Du är då väl värd den!
Och bra val av bloggar att skicka vidare till!

Mysigt med hundvaktandet.
Har varit utan hund i två år nu,saknar det varje dag.
Härligt med en sovande jycke i hemmet.

Apropå tallrikshyllor.
Letade som 17 utan att hitta några sen bjöd jag på två på tradera men trodde att auktionerna skulle sluta skyhögt.Dom brukar göra det.
Visade sig att jag vann båda för 150:- styck..
I bland har man tur!

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen! Vilken söööt hund på bilden... Vovven ser nog aningens trött ut;)