onsdag 6 augusti 2008

Stämplar, at last!

Jojomen, till slut hittade jag stämplar här!

Något mindre än vad jag helst hade velat ha, men när typsnittet var precis det jag var ute efter så slog jag till! Jag vill ha den lite ojämna stilen, därav stämplar istället för att bara skriva ut från datorn. Och så gillar jag ju när jag får ägna mig åt lite gammalt hederligt klipp och klistra!

Jag hann inte pyssla så mycket med dem igår, eftersom jag hängde med som designchef och kollade på färg, kakel och tapeter med min bror. Men en etikett till mina biscottis fick det allt bli, även om de nu snart är slut.. hur gick det till??





29 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Men vilka snygga stämplar du hittade! Jag vill också ha stämplar men har inte riktigt gillat dem på Panduro i stilen, men de här gillade jag, ska nog ta och köpa mig sånna jag med :)

Tack för tipset!

kram

Emma Clara sa...

åhh så fint typsnitt....måste genast till clas olsson i dag...tack för tipset!!!!

Emm´s design sa...

superfint!!!!!!

Anonym sa...

Så bra att du hittade det du letade efter. Jättefint!
Nu ligger allt nere här hemma men det tar jag igen sen. Sparar pengar och energi......

Gårdsromantik sa...

Hallå där fröken!

Så snyggt med stämplar - precis sådär handgjort och ojämnt som det skall vara.

Vi behöver helt enkelt större ytor - har varit trångbodda länge.
För en normal familj är Hjortis alldeles tillräckligt 6 rok. Men nu får vi 10 rok. Äntligen får maken sitt efterlängtade bibliotek - sonen sitt egna "Vardagsrum" och jag mitt kontor och lager.

Kram Maud

Linda -Galleri Palla sa...

HUr snygga som heslt ju!! Nu blev jag också sugen, men risken är väl att jag stämplar ner hela huet ;)

Sara sa...

Så snyggt typsnitt. Kul att du hittade det du ville ha.
Kram Sara

Jo sa...

Jättefina! Var de köpta på Classe, säger du? Då får jag bege mig dit, jag med. Fast risken är väl att jag gör som Linda P skriver, stämplar på ALLT. :D

Anonym sa...

Vilket fynd du gjorde! 129 pix...hur gör du när du skriver å, ä o ö??

Linda -Galleri Palla sa...

Hahahaha, ja det är precis som när jag springer runt: Spreja, spreja... Man blir lite manisk.


Ha, ska bara säga att det är lätt so men plätt att sätta upp förtältet. Vi skulle kunna vara med i SM i förtältsuppsättning. Har nog nån bild på förtältet också som jag kan lägga ut. Eller vad 17, vi kan vara med i VM t.o.m. :)

Linda -Galleri Palla sa...

BTW, ånyo återanväning i Sköna Hem! Alert, altert!

Anonym sa...

Väldigt fint typsnitt. Tur att din bror har dig som designchef ;0)

~Livet i byn

Maria sa...

Attans vad jag har missat inlägg!!! Villka snygga stämplar, de måsta jag ha, tusen tack för tipset! Lika fint här inne som vanligt!
KRAM

Husbysjutolfts sa...

Wow va fint det blev. Att du kunde hitta dem till slut, bra med tips hade inte sett att dem var så fina om jag inte sett resultatet hos dig.
Tack för tipset!

Malin - I min trädgård sa...

Ja de där stämplarna gillade jag med! Bra tips! Hur stora är de? Tycker de var jättesnygga!

Ha det bra!

Kram M

Pysselprinsessan sa...

Jäsikens så snygga stämplar! Jag säger då det.... Vi pysslare kommer att konkurera ut gubbdagisgubbarna på CO!! :) Jag hade tänkt säga Panduro, men de där stämplarna var ju perfekta! I like!

Känner igen det där med att man hittar en sak som kan förändra hela rummet... Dominoeffekt i sitt främsta slag! :D

Vad mycket kul jag har missat här! Korgarna blev ju supersnygga! Riktigt bra färg blev det! Mitt eget projekt skall återupptas en solig dag så jag varit på CO och köpt primer... :)

Ang gardinval (ja, du har väl redan sytt dem antar jag! Hi hi!) så röstar jag på alternativ fyra. Så att du får du köpa mer tyg alltså! Ha ha ha! ;P

Vilka fina bilder från balkongen! Gillar taklöksplanteringen mucho!! :) Den vitmålade lådan ble jättefin. Å lerkrukorna hade den rätta patinan!! Å plättarpåtråd:en var ju riktigt frodig och härlig.

Ja jäsikens vad flitig du varit medan jag glidit runt och kikat på band. (Lars Winnerbäck och Säkert var förresten bäst!!) Ja, sen åt vi riktigt god potatisgratäng i folie a la tvprogrammet Grilla!. Rekomenderas varmt!

Kramar

Anonym sa...

Åååh vad fint det blev :)

Vardagstugg sa...

Blev ju jättesnyggt! Så fint med burkar.. jag har hakat upp mig på fina burkar tror jag =)

Trevlig kväll/Annelie

Anonym sa...

Du, vad det piffar upp med den fina etiketten, det blev jättesnyggt, gillar texten. Hade säkert gillat innehållet i burken oxå godisgris som jag är....
När jag var på ikea sist så var många av de där snygga tygerna slut, tänkte på dig när jag gick där men lyckades inte hitta något jag gillade tillräckligt mycket. Funderar på rullgardin till köket nu....jag är lite velig där, kram

Tusenfröjd sa...

Så kul att du hittade stämplar som du så gärna ville ha... och dessutom på Clas olsson, eller vad det nu heter!!! Ville bara tacka för att du hittade till min lilla blogg... Ha en underbar fortsatt kväll/ Kram Liv

Hannis sa...

Du har ju galet mycket skapande energi!
Kan du möjligen skicka hit lite =))

Blev hur som haver fint!

Kram Hannis

Anonym sa...

Tack för tipset! Typsnittet var riktigt bra det måste jag säga, tyvärr så är bokstäverna alldeles för små för mitt projekt. Meen skam den som ger sig, jag ska hitta!

Levindas Värld sa...

Jasså du har helgjobb framför dig, jag jobbade min helg nu i helgen som var så nu dröjer det 3 veckor tills det är dags igen nästa gång. Så den här veckan blir en finfin vecka med mkt ledigt, skönt!

Och du får ut lite övertidstimmar, sånt är alltid gött å ha :)

Jag är också typen som hellre tar ledighet än pengar!

Lycka till med stämplarna, ska bli kul å se vad du skapar!

kram

Blåbär och hallon sa...

Åh, vad fint det blev! Fick nog en lite idé själv också, tack!

Kram A

Mia sa...

men jisses kan du baka!?

för mörkt för dig säger du... jag är faktiskt okej, skulle gärna bo där förutom köket...

Kram Mia

Lisas inredningsblogg sa...

Så bra! fiffigt! som du alltid är *ler*
kramkram

Anonym sa...

Åh, så fint det blev!! Jättesöta skyltar! kram Pernilla

Helena sa...

Vad bra att hitta hit, jag är på jakt efter stämplar nämligen! Och till Clas Ohlson har vi inte så långt, kan vara en bra utflykt idag när det regnar. Är dom lätta att stämpla med (syns hela boktstaven bra direkt eller måste man vicka och hålla på)? Vet att jag haft någon stämpel förut som man fick trixa med för att det skulle bli snyggt.
Ha det så bra/ Helena

Anonym sa...

Oj vad snyggt det blev, nu blev jag sugen att prova själv =)
Kram Rebecka