måndag 11 augusti 2008

Kom och skriv mig det på näsan

Bah, inte var det lördag när jag vaknade idag!
Närå, samma gamla måndag som det alltid känns som om det är. Dessutom fick jag ett bryskt uppvaknande när min svarta tavla ramlade ner från sugproppskroken, rätt ner i golvet med ett fasligt skramlande.

Idag har jag tänkt att det ska bli städa av. Hann ju inte det i lördags när jag var fullt upptagen med att stämpla på min tavla. Kan man bara ta en bokstav i taget, så tar det sin lilla tid. Men jag är så nöjd med hur det blev.




Texten är valda delar ur "Sakta vi går genom stan". Valde de bästa och somrigaste bitarna!

26 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Ååå själv kunde jag inte sova för vem, snart ringer kanske den där tidningen...


Tavlan blev verkligen verkligen suveränt snygg!! Där har du en affärsidé!

Själv förstörde jag en vägg igår med en galen idé om stänkmålning. Bara att måla om. Sen skulle jag göra en ram runt min klocka i matrummet, men det blev inte heller så bra. Grrrrrr.....

Anonym sa...

Vad fin tavlan blev, jätte snyggt att ha text på den =)
Ha en bra dag!
Kram Rebecka

Emma Clara sa...

när jag såg dina stämplar så gick jag genast och köpte såna jag med....din tavla blev jättefin...kanske jag "apar" efter....jag har gjort lite kort än så länge!!

Mia sa...

Det är ju klockrent! Älskar Monika Zetterlund, som faktiskt är en avlägsen släkting till mig.

Kram Mia

Anonym sa...

Så läckert , så läckert!

Pysselprinsessan sa...

Gu se snyggt! Måste till CO och inföskaffa dessa stämplar jag med! Fick ett tips på Panduro i Östersund att man kan skära bort kanterna på stämplarna om man inte vill ha "inramningen" på bokstaven. Men jag tycker att det är ganska snyggt! Och tänk om man ångrar sig...!! ;D Fin spaljé till doftrankan förresten!!

Så du var på Nolia oxå!! Det var det västigaste! Vad det det du menade med mässa eller var det något jag missade!? Jag såg då inga lavendel iaf, så jag antar att jag missade något! :) Vi tog bara en snabb runda och insåg att det inte var någon fyndardag denna dag! :/

Fina nya gardiner! Nu blev jag riktigt sugen på att byta ut lite här hemma! :) Hmmm... Måste nog ut på stan och reka lite! ;D

Alla kataloger sedan -97, jag blir lite avundsjuk. Själv har jag haft -00:an en gång i tiden, men den har smitit sin väg... :( Det är kul att spara och jag tror man kan få sig ett par goda skratt med sina barnbarn i framtiden! :)

Kramar

Maria sa...

Gud, den är så snygg! Gillar verkligen allt du gör du är så påhittig!!

Kristin sa...

Å göta petter vad du har kämpat!!! Om man bara tar en bokstav i taget... vad timmar det måste ha tagit! Men det blev så himla snyggt och häftigt, så jag förstår att du är nöjd!

Kram och ha det bra!
/kristin

Sara sa...

Så snyggt och bra val av text!
Kram Sara

Tusenfröjd sa...

Det blev ju verkligen jättefint! SÅ enkelt... Det får jag kanske "låna"... Ha en underbar vecka/ Liv

Emm´s design sa...

Tjusig tavla!!!!

Och jag blev klar med min hall igår. Resultatet kommer snart på bloggen :-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Oj, så snyggt! Precis som någon skrev tidigare: en affärsidé! Fast det kanske var alltför arbetssamt?!Fint blev det i alla fall!

Hejdå!

Anonym sa...

Oh men du!! Alltså vilket enormt jobb du lagt ner på tavlan och resultatet låter ju inte vänta på sig det blev helt fantastiskt fint!!

~Livet i byn

StrandviksVillan sa...

Oj, jag är mycket imponerad! Supersnyggt blev det, men kan förstå att det tog lite tid ;)

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Nu trillade poletten ner!! Jag var ju på Nolia i Umeå där det var loppis. Och du var ju på Nolia i Piteå där det var Noliamässa såklart!! Hahaha! Så var det ju! ;D

Kramar

Lisas inredningsblogg sa...

Men wow så snyggt! Som du kan! :D
Usch ja jag har också haft en gräslig måndag på jobbet och nu väntar damsugaren och tvätten på mig..suck suck! *ler*
Hoppas du har en trevlig kväll iaf! KRAMKRAM

Grodmamman sa...

Vad fin tavlan blev med lite text! Säger som några andra att du kan starta försäljning!:)
Kul idé med köksgardinen! Det är det jag gillar med alla bloggar, man får idéer man aldrig kommit på själv!:)
Kram

Anonym sa...

Förstår väl jag att det tog tid att stämpla tavlan...men det var det väl värt...sååååå snyggt blev det. Den där stämpeln måste vara ett av dina bästa köp...
Haha, så du var oxå en skötsam ungdom, jag var likadan...ställde aldrig till med något besvär, men var tydligen en liten arbigga i treårsåldern..Nu börjar Journeyman...ingen ro o ingen vila..hihi, kramar

Mjuka sa...

Tavlan blev ju perfekt!!Faktiskt väldigt snyggt för att vara bokstäver :-)
Ha en fin kväll
kramar M

Anonym sa...

Så fin den blev. Sluta nu jag får komplex för att jag ligger på den lata sidan nu...........fast den är rätt skön den med ibland.
Lite halvkrasslig till på köpet, en envis förkyldningen som inte vill bryta ut. Får väl ligga i ett iskallt bad så får vi se...........jobbigt att inte känna sej på topp.

Levindas Värld sa...

Men gud vilken fin tavla du har gjort! Älskar verkligen de där stämplarna, det blir så snyggt!

kramis!

Sara sa...

Fantastiskt fint! Vad duktig du är :D

jennys hus sa...

åhh vilken fin tavla, vad duktig du är!! Nu har jag lagt ut en beskrivning på hur jag gjorde kuddfodralen kram/jenny

Tjohalia sa...

Vilken härlig tavla du har gjort, den var verkligen jättefin. Kram Sandra

Monkan sa...

Sugproppsgrejer har en viss förmåga att rasa ner ibland. Jag har såna grejer i badrummet och vaknar med ett ryck när nåt lossnar mitt i natten (varför alltid då) ner i handfatet.

Ojojojojojoj, stämplat bokstav för bokstav! Vilket makalöst pysseljobb! Åh vad fint det blev, perfekt på den tavlan ju. Jag tycker det är jättefint med ramen runt varje bokstav, det ger ett extra gammeldags intryck. Melodin är ju underbar också.

Anonym sa...

vilken underbar tavla, och vilken underbar blogg!!! KRAM