onsdag 20 augusti 2008

Jag älskar er Åhléns!


Tragedi! (ur ett I-landsperspektiv)

När jag kom hem idag, efter ytterligare en jobbig kursdag, så upptäckte jag efter ett tag att min jättefina berlock från älsklingshalsbandet från Maria var borta! Hjälp! Jag letade och vände upp och ned på allt här hemma. Ingen berlock! Jag startade spårningsarbetet! Började ringa runt till ställen och affärer där jag varit. På Willys - inget napp. Kupan - inget napp. På Åhléns tog de mitt nummer, lovade att leta (igenom två våningar!) och ringa upp. En timme senare ringer de och säger att de hittat berlocken! Jippie säger jag och vilken service! Nu tror jag att jag måste köpa lite tyg från dem bara för att ge något tillbaka... ä-hum..

Här hinns det just nu inte med något kreativt. Har förhoppningsvis pluggat det sista och håller samtidigt på och tvättar. Hoppas på mer pyssel från och med imorgon, då det är sista dagen och det ska avläggas PROV! Håll tummarna för mig va?

18 kommentarer:

Jo sa...

åh, så snällt av dem! Det kallar jag service, det!
Lycka till imorgon på provet!Kram

Tjohalia sa...

Vad härligt att de hittade den! Jag ska hålla tummarna för dig, kram Sandra

Hannis sa...

Håller tummar!Håller tummar!

Det trodde då inte jag om Åhlens.
Service!

Lycka till i morgon!

Helena sa...

Visst blir man glad när man får tillbaka det man hittat! Jag åkte iväg med plånboken på biltaket och någon snäll person såg detta och lämnade in den på kiosken där jag varit...Så det finns ärliga människor!
Lycka till med provet!
Kram Helena

Levindas Värld sa...

Men oj! Snacka om service på Åhléns!

Va skönt att du fick tillbaka ditt halsband, du får väl köpa lite tyg som du säger föra att visa tacksamhet, men du kan ju alltid köpa på rean ;)

Kram!

S o F sa...

Wow, vilken kundservice! Utöver det vanliga.

Vilken bra PR för Åhléns. Det är de värda i din butik.

Tyvärr tror jag aldrig det hade hänt i "min".
Nej, nu kom jag på mig själv med att vara orättvis. Det är ju faktiskt bara vid en utav kassorna som det jämt står en surpuppa. Hon är verkligen fel person på fel plats, eller vad man ska säga. Alltid lika uttråkad och avtrubbad.

Men sen finns i samma butik Världens gulligaste och hjälpsamma butiksbiträde, så det jämnar väl ut sig då, kan jag tänka. :)

Varma hälsningar!

Anonym sa...

Tur att det är fler än jag som har ett kaos i förrådet. Har inte ens en gång in nu.

Visst är Åhlens toppen i alla avseenden, så en bit tyg är det absolut värt.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej!

Jag har följt din blogg ett tag nu, men inte lämnat någon hälsning tidigare. Hopplösa jag...

Vad skoj att du fick din berlock tillbaka! Det är service det. Åhléns i Luleå har jag bara goda erfarenheter av...de hittade och skickade hem mitt körtkort när det råkade hamna där...på den tiden vi bodde i stan.

Just därför tycker jag att det är så mysigt att läsa din blogg - och känna lite av Lulé-vibbarna!

Ha det nu riktigt fint!
//Jill.

Grodmamman sa...

Vilken service!

Håller tummarna för dig imorgon!
Kram

Levindas Värld sa...

Ja min karl blir tokig han med om det inte finns ett skohorn! Vi har tidigare haft ett kort i plast och han har länge velat ha ett längre i metall så nu har han ju fått det, borde ju tom han bli nöjd över detta romantiska lilla skohorn *fniss*

Jasså det blev inga fynd idag...ne man kan ju kanske inte fynda varje gång...hihi!

Jo idag damp faktiskt IKEA-katalogen ner i brevinkastet.

Kramen

Mia sa...

Det var riktigt snällt av dem!

Angående herr Fräken - döm honom inte för hårt - jag älskar hämtmat! :)

Men vad roligt att utvecklas och lära sig något nytt väl? Även om det var tuffare än du trodde. Du fixar det, det är jag säker på!

Kram Mia

Emm´s design sa...

Köpa tyg är det minsta du kan göra! Varför inte lite nya kläder och andra fina saker också ;-)

svartataket sa...

vad skönt att dom fann den!!

Lycka till på provet!

Vardagstugg sa...

Vilken underbar känsla att få igen nått man tappat! Snällt av åhlens!

Håller tummarna att provet går bra. Lycka till!

Annelie

Anonym sa...

Vi hade en fejkföreläsning idag. Det var inte roligt ska jag säga, fram tills att det visade sig vara fejk. Läraren var jätteotäck och det drogs formler fram och tillbaka. Vi var många som drog en lättnadens suck när bluffen avslöjades :D

Lycka till på provet!

Anonym sa...

Japp, håller tummarna men får nog släppa dem i mellanåt..du vet, inte lätt att tvätta håret med "hållda" tummar....
Det kan man kalla god kundservice, men de känner väl igen dig...åh det är den där tygtjejen....klart vi måste hjälpa henne...hihi, kramar

Anonym sa...

Vilken otroligt service! Så himla snällt. Ännu en anledning att gilla Åhléns! :-)

Lycka till med provet!!!

Anonym sa...

DET kallar jag service!!!

Hoppas det gick bra på provet