torsdag 21 augusti 2008

Hemma igen!

Ah, leeedig! Ja, imorgon ska jag ju jobba, men nu är kursen över och jag slipper grubbla på konstiga regler, obegripliga formler och få hemläxor! Och jo, provet klarades! Skönt! Det var säkert alla era tummar som hölls och glada tillrop som gjorde att jag klarade det eftersom det kändes som om det mesta var obegripligt...

Självklart måste sådant firas - en tripp till Återvinningen! Jag gick runt och försökte verkligen att hitta något att köpa. Men inte. Det var bara i gratiskorgarna jag hittade saker, konstigt nog (ska man dra slutsatsen att det jag vill ha tycker andra är skräp?!). Det blev en mässingbricka, en till Bo Fajans-kruka och en liten kanna som var i 50-talsstil.




Lite tidigare loppisfynd som jag inte har visat. En glaskruka för en femma (lite lik Hortus va?) och så lite korgar, plus en charmant liten sockerkaksform!

Här i bakgrunden hör jag skrattande ungar, SVT har börjat visa barnserien "Mimmi" igen. Serien spelades in 1988 och för mig är det verkligen en spegling av hur det var när jag var barn, känner igen så mycket av mentaliteten, sakerna, miljöerna m.m. Hon har t.o.m ett bokpapper som jag minns att jag hade. Ja, man blir riktigt nostalgisk. Jag tycker verkligen inte att 80-talet var någon höjdare stilmässigt, men på något sätt väcks en massa trygghetskänslor...

Och nu är halsbandsberlocken hemma igen. Jajamen, nu ska vi ha kramkalas!

11 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vilka fina fynd du har gjort!

Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

jennys hus sa...

på loppis kan man verkligen fynda och det ser jag ju att du gjort:-)
Gillade den runda korgen.Kram/jenny

Hannis sa...

Gratiskorgar??
Är det som det låter?
I sånt fall måste jag genast ge det till förslag hos Återbruket här!

Vackra Korgar kan man bara inte få för mycket av!

Grattis till det klarade provet!
Skönt att ro sånt i land.

Anonym sa...

Va bra att du klarade kursen, höll ju tummen för dej.

Tur jag ska jobba i helgen annars blir det väggklättring här.

Vi kanske hinner plocka lite på vinden i helgen och kan slå ihjäl nån timme iaf. Behövs verkligen.

Ska bli kul att se dina tapettavlor.

Förstår att ditt förråd är full för allt du släpar hem får du väl inte plats med så det flyttas väl om rätt ofta va?

Ha det så gott!

Sara sa...

Hejsan
Fina saker du fått tag på. vilken service de har på Åhléns, sådan tur att du fick hem berlocken.
Kram Sara

Levindas Värld sa...

Men se där vilka söta fynd!!

Jamen 80-talet var tider det, då var man barn och livet lekte :)

Kram!

Anonym sa...

Tack för hjälpen...en sån knapp känner jag igen med texten lysrörsbelysning, tror jag!!

Å du, himla snygg blogg du har å så snygg kruka du hittat!

Go natt!!

Monkan sa...

Grattis till klarat prov! Återvinningen låter intressant. Gratiskorgarna är nog guldkornen, det andra försöker de bara göra mer intressant genom att sätta prislapp på! Vad har du emot 80-tal, lite bårder på tapeterna har väl ingen dött av ;-)

Älskar Åhléns, det förstår jag, vilken lycka med berlocken! Jag hyser starka känslor för en viss avdelning hos dem :-) Jag måste nog dit och se om de fått in nåt höstfint, t.ex till lite kuddar.

Apropå älskar, eller Love som man också kan säga, om du inte har nåt speciellt att göra så skulle du t.ex kunna läsa lite hos mig, om dig, till dig :-)

StrandviksVillan sa...

Grattis till avklarat prov!

Tänk då våra barn blir vuxna och skrattar åt oss föräldrar på bilder från början av 2000!! "Kolla vilka kläder och frisyrer, haha!" Joo, den dan kommer garanterat!

Kristin sa...

Grattis grattis!

Och vilka fina saker du har fyndat, jag är lite inne på korgar just nu jag med. Sockerkaksformen var pyttesöt!!! :-)

HA EN BRA HELG! KRAM / Kristin

Anonym sa...

Grattis till provet!
Förkylningen verkar vara här för att stanna och jävlas. Och nu har jag fått stressa hela morgonen med disk och städning för att svärmor kommer förbi då hon ska till Borås och para en av hundarna. Hon har ju inte sett lägenheten våran, så man har lite prestationsångest. Dålig timing! Nu är jag sååå trött!