lördag 2 augusti 2008

Grått tema

Ahhhh! Helg!

Som vanligt har jag en hel del planer, men den grått luddiga himlen gör en lite avskräckt. Kommer jag att drabbas av ösregn så fort jag beger mig utanför porten? Eller den mer försmädliga versionen, det börjar vräka ned regn när man är halvägs dit man ska? Så att hur man än gör så slutar man regndränkt...

Jag har tänkt mig en sväng till Röda Korset (även om jag inte har gjort några större fynd där på ett tag) och sedan besöka konstutställningen Konst i det gröna som äger rum utomhus. Men det vore ju bra mycket roligare att gå på om solen sken och termometern visade på ett högre gradantal!

I dagens planer ingår även att betsa mina korgar. Inköpte grå bets igår, sådan som man blandar själv, och ska nu se om jag kan få till en bra järnvitrolkänsla. Hm, vad snyggt grått kan vara på korgar, förhoppningsvis, men grå himlar vill jag inte se..

Man kan ju också måla korgar vita och använda dem till blommor. Här med murgrönor som står ute i på min balkong och verkar trivas. Detsamma gör taklökarna. I bakgrunden syns den rostiga kronan som jag fick i födelsedagspresent. Den var visst egentligen tänkt att ha stående över marschaller, men sådana tänder jag aldrig.



6 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas att du klarar dig från regnet. Här har det precis börjat dugga. Vad fint det var med murgröna i korgarna.
Kram Sara

Anonym sa...

Här ösregnar det nu:-( Måste ut och rädda min tvätt som jag hängde ut i gårkväll... Jag håller med! Man kan hitta riktiga fynd under rean, kanske inte alltid såna man har tänkt sig, men ändå till bra priser.

Jag jobbar som fastighetsskötare för ett bostadsbolag. Jag tillbringar dagarna ute med att klippa gräs, trimma, rensa rabatter, plantera växter. Tyvärr så finns ju bara dessa jobb under säsongen, men nu så ska jag ju ändå börja plugga igen så jag skipper vara arbetslös under vintern.

Var tillbringar du dagarna?:-)

Maria sa...

Lite tveksamt väder idag hos oss också. Vi hade lite innejobb som behövde göras här, så det var nästan lika bra =)

Vardagstugg sa...

gråa mörka moln är inte kul..hoppas du klarar dig undan och att solen lyser istället =)

ha en trevlig helg!

Annelie

svartataket sa...

Hoppas du klarade dig så du fick det gjort du skulle! Här kom det regn så vi åkte o shoppade i stället :))hihi
KRAM och trevlig helg!

Anonym sa...

Det känns nästan som höst i luften här i byn. Hög och klar, men solen lyser men någon värme är det inte frågan om.

Fina balkongbilder, tänk om vi kunde få några extra månader av sommaren nu när blomningen verkligen är igång.

~Livet i byn