söndag 3 augusti 2008

Färgranna val

Ojoj! Solen är framme!
Ingen idé att förta sig och bära ut någon solstol, istället öppnar jag köksfönstret på vid gavel och ser vad jag får åt mig...

Jag har lite gardinproblematik! Vill byta igen i köket, och problemet nu är ju att alla tyger plötsligt passar! Ett synnerligen angenämt lyxproblem, men jag kan ändå inte bestämma mig. Nu får ni tycka till mellan följande:





eller alternativ 4; något helt annat tyg!

Det blir helt raka kappor, inte särskilt långa. Vad tycker ni? (hm, denna fråga borde jag ha ställt redan i fredags, blir lite stressigt att försöka sy något nu. Men det var idag jag fick för mig att jag ville ha lite mera färg i köket).

12 kommentarer:

Emm´s design sa...

Den första!!!

Hannis sa...

Det översta!!
Ser kanonfint ut!

Har du hittat nån färg som påminner om järnvitrol?
Eller kommer du att blanda till själv?
Det är så fint,speciellt på hyllor och korgar.

Gillar korgen du målat vit!

Kram Hannis

jennys hus sa...

tycker också den första.gillar det mönstret:-)
Kram/jenny

Anonym sa...

Jag hade valt den översta. Men jag är ju himla feg när det gäller färger...och du skriver ju att du vill ha mer färg så då kanske inte det översta är det mest färgglada ;0)

~Livet i byn

Anonym sa...

Tycker det första var ett jätte fint tyg, det skulle passa jätte bra i ditt kök tror jag!
Ha en bra kväll!
Kram Rebecka

StrandviksVillan sa...

Jag säger nog också det första, men det tredje svarta skulle säkert bli tufft senare i höst, mot vintern.

Husbysjutolfts sa...

Jag tycker det tredje var jättefint. Alla är ju fina men jag röstar på det tredje. min svägerska har ett liknande och det är skitsnyggt när det sitter uppe.

Sara sa...

Jag gillar det tredje, passar nu när vi går mot höst.
Kram Sara

Levindas Värld sa...

Hm...synnerligen svårt val! Jag lutar iaf åt att du ska ta första eller sista tyget :)

Va roligt att du hittar så många tyger du gillar!! Alltid kommer sånt till använding oavsett de blir gardiner eller annat.

Ja visst är det sött med trådrullarna, är supernöjd med mitt kap :)

Lycka till med att stiga upp tidigare om dagarna så du hinner mer, jag själv gillar det tankesättet :). Men idag var jag extremt seg och orkade inte kliva upp när klockan ringde, klev upp 10 istället för 8...skyller helt på vädrets gråhet...

Kramen

Anonym sa...

Ska du ha färg så är det tvåan som gäller tycker jag iaf. Känns lite somrigt och mysigt. Man vill ju hålla sommaren kvar......

Maria sa...

Det mittersta "Millefiori" hängde jag upp som gardin i dotterns rum igår! Det är fint, så jag röstar på det...

Jag står i hall nummer 4 på söndag, välkommen dit!

Monkan sa...

Oj, hur giftig var den gurkan???

Vilket angenämt problem du har :-) Jag var på IKEA idag och kikade på ett som liknar tvåan, det skulle jag välja om du ska ha nån av de färgerna som komplement, annars ettan.

Helt säkert, 20 kronor metern räknas inte!

Hur går det med grå-betsandet då? Mitt vita... liknar mer rosa... Träet bara lyser o lyser o lyser igenom, känns som att varje nytt lager färg tar bort det föregående... Jag är nu inne på lager fyra. Undrar om man kan tillsätta en droppe svart (ur nån mysko tub jag har hemma)? Det kanske skulle neutralisera lite, och det gör absolut inget om det skulle bli grått. Annars kanske ett alternativ skulle kunna vara att måla med vanlig "tjockfärg" och torka bort så gott som allt? Vi får se hur det blir så småning om...