fredag 8 augusti 2008

För åtta kronor

Oj, vilken respons på mitt förra stämpelinlägg! Inte kunde jag tro att det var så många som gillade lite sneda bokstäver! Man bugar och bockar!

Nu blir det lite mer dekorativt. Jag köpte en trähylla på Loppis för hela 8 kr. Inget märkvärdigt alls, men den passade perfekt över mitt pysselbord. Dock var den i gulnad furu, så det blev ett par omgångar vit färg (är på stort ommålningshumör nu märker jag, så grejerna hemma lever farligt!) Har länge varit på jakt efter en enkel hylla där man lätt kan byta ut saker på, för att ha en liten utställning. Just nu blir det ommålade dalahästar. Ja, de är inte riktiga dalahästar, utan bland annat Hemtexkopior som fått annan färg (förutom den vitprickiga som var charmant som den var). Bredvid blir det tavlor med lite färg; Stockholmskort och en egen bokstavstavla.




Igår var jag och jobbade på en mässa. Det blev att stå, stå och stå. Jag var ett vrak när jag kom hem på kvällen! Man kan inte direkt påstå att fötterna har återhämtat sig ännu. Till helgen blir det ytterligare jobb. Så idag tänker jag passa på och sluta lite tidigare. Jajamen, så blir det!

14 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vilket fynd och vad tjusigt det blev! Kram Sandra

Maria sa...

Ja stämplarna va ur snygga, hoppas man kommer förbi Clas Ohlsson snart!
Gillar hästarna och hyllan, snyggt. Själv har jag två ängapållar som jordgubbar med mjölk bloggen har gjort - älskar dem. Får många fina kommentarer ang dom och även din tavla, senast i går. Alla gillar den, vi med!
KRAM

Anonym sa...

Vilket fint blickfång du ordnat där....jättefräscht. Haha, kan förstå att du får hålla i nävarna så du inte "förstämplar" dig...Du får kanske göra en fondvägg med bara stämpeltryck...Hoppas du fått vila upp fötterna lite, kramar

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket mysigt blickfång! Roligt att göra något eget av det man köper. Jättefint blev det! Vad det gäller blekningen som du frågade mig om så burkar jag bleka i tvättmaskinen numera. Man kan lägga dem i blöt också. Själv är jag lite dålig på doseringen. Är det mycket gult så blir det ganska mycket klorin :) Det står säket på flaskan vilka rekomendationerna är. Jag brukar kolla dem efter tvätten är färdig och är de vita och fina så tvättar jag dem sedan. Brukar funka! Lycka till!! KRAM

jennys hus sa...

vad fint det blev!! gillar tavlorna skarpt:-) Trevlig helg/jenny

Sara sa...

Så dekorativt med dalahästarna i hyllan. Önskar dig en skön helg.
Kram Sara

Mia sa...

Jättetjusigt! Jag vill också ha "moderna" dalahästar.

kontakter o kontakter...en supersöt fransk servitör som jag lämnade mitt nummer till på VISA-kvittot. Inatt hörde han av sig! Ggargh!

Idag blir det istället Santa Monica.
Kram Mia

s.m.i.l.e sa...

Snyggt!

Levindas Värld sa...

Hej!

Men vilket grymt fynd du gjorde, 8 spänn?! Haha, såna ggr är det skrattretande :)

Jag fyndade 3 st trådrullar för 10:- igår, det var lite skoj...haha!!

Hyllan är ju perfekt att ha sådär, enkel att dekorera i och byta ut grejer efter tycke å sånt, kuligt!!

Glasburkarna som jag har i mitt öppna skåp är alla loppisfynd. Ja visst är det roligt att ha vackra glasburkar!

Ha nu en riktigt trevlig helg,

kramis!

Tjohalia sa...

Svar: När du sa att du behövde en hel vägg med tidningsställ kom jag på att jag har sett det på inredningsbloggen, det blev riktigt läckert!

http://inredningsbloggen.blogg.se/2008/august/maste-bara-saga.html

Kram Sandra

Anonym sa...

Vilken fyndare du är!:-)

Fondvägg är ju ett alternativ, men jag vill ha det i sovrummet och ev i hallen så därför så skulle det nog kännas som att det blev lite för mycket fondväggar överallt?

Maria sa...

Vilka fyndiga fynd du gjort, hylla för bara 8 kr och det andra för 9 kr!

Stämplarna är så snygga, jag skulle också vilja ha ett alfabet med snygga bokstäver. Panduro har inte så fina typsnitt, måste kolla in dessa som du hittat...

svartataket sa...

Vilka fynd du gör!! Jättefin hylla ju!!
Hoppas helgen varit bra!
KRAAM

Anonym sa...

Snyggt. Här kommer jag att kika in fler gånger. Kram