lördag 16 augusti 2008

En rak höger

Efterlängtad helg här och jag inleder med att titta lite på OS. Fast varenda gång jag försöker sätta mig in i det så är det något helt urtrist som visas, handboll herrar Tyskland-Ryssland, diskus eller boxning. Speciellt boxning, det verkar visas jämt! Jag förstår inte varför man gillar att se på folk som försöker slå ned varandra.

Det får nog bli lite pyssel istället, fast jag vet inte riktigt var jag ska börja. Väntar på att få någon riktigt snillrik idé eller plötslig inspirationskick. Sånt får man inte från sport. Mest av allt ser jag dock att jag behöver dammsuga... Aha, nu frågar jag er, vad tycker ni att jag ska hitta på?

Här är ett par loppisfyndade krukor. Tror att folk låtit bli att köpa dem eftersom de var lite missfärgade, de har nog varit helt kritvita från början. Först tänkte jag att jag skulle måla dem - alla krukor som inte är blanklackade brukar gå bra att måla om utan att man behöver ta till någon specialfärg. Men nu tror jag nog att jag ska ha dem så här.


9 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt mig behöver du då inte göra något med krukorna. De var jätteläckra som de är!

Sara sa...

Hi hi handboll Tyskland-Ryssland är ju jätteintressant :-)
Kram Sara

Linda -Galleri Palla sa...

Det gör du säkert rätt i. Passar bra in! Om du lyckas hålla dig borta från sprejburken (eller din far då. Kan vara svårt!

Själv har jag & sambon knäskurat badrumsgolvet- efter att ha lyft bort trätrallen. Det var JÄTTEroligt.

Lisas inredningsblogg sa...

Tror att det blir bäst så som de är, kommer att passa perfekt hos dig så! :D Mmm vatt likadant när ja ska kika på OS så jag ger upp, det blir plockning nu istället, sen iväg och passa en kompis katter :D
KRAMKRAM

Levindas Värld sa...

Hej där!

Jo nu ser jag faktiskt fram emot hösten :). Jag har köpt massor av värmeljus ovh vill tända ljus och mysa massor!

Sommaren känns som att den gått till höst för ett par veckor sedan och för min del känns det helt okej, jag är så nöjd med min sommarsemester så jag välkomnar härmed hösten!

Jasså du har haft lite sol du, här lyser den med sin frånvaro...

Ja det är roligt att göra om lite på bloggen emellanåt, kände att det var dags för en ny header och jag blev väldigt nöjd med den :)

Hoppas du kom på nåt att pyssla, trevlig helg!

svartataket sa...

Dom är fina som dom är tycker jag!

Trevlig helg!
KRAAM

jennys hus sa...

ja jag hade då valt att dammsuga jag:-) Mycket roligare än os. Krukorna var ju charmigt missfärgade:-) Kram/jenny

Mjuka sa...

Vilken snygg ny header du gjort!! Toppenfin!, bilderna är jättefina som vanligt
önksar dig en fortsatt skön helg
kramar M

Anonym sa...

Och du frågar oss/mej vad du ska hitta på??? Du som är den mest påhittiga människan jag vet(nästa iaf). Jag har inte en aningen men du löser det nog säkert jättebra själv med dina härliga ideér......

Aha, det blev en ny header?
Där ser du, du löste det själv på stört.
snygg som attans!!!

Ska försöka ta tag i lite nu men dagen är ung.

Ha en bra dag!