torsdag 10 juli 2008

Så går ock en semesterdag..

Jajamensan! Idag ska här städas! Inga undanflykter! Nu har jag hållt på och klippt, sytt och grejat i flera dagar och som vanligt förfaller allt annat när man är mitt inne i ett kreativt stim. Plus att själva syaktiviteten leder till att det ligger trådbitar, tyglappar och annat lite här och där. Så nu måste det snofsas till lite så att jag kan ta lite nya foton på fuskrullgardiner, soffkuddar, puffar och annat.

Jag har även passat på att rama in ark som väl egentligen är tänkta för scrapbooking. Tyckte att det blev lite mörkt med svarta ramar men vita ramar passade inte till färgerna på arken.




Jo, nu ska här städas. Kanske en liiiten utflykt till en loppis först bara. Man har ju faktiskt semester!

6 kommentarer:

Jo sa...

Jag brukar också lyckas stöka ner något kopiöst när jag syr. Fransar, trådar och små tygbitar sprids ut över hela huset/lägenheten.. Men det är skoj! :)

Klart du ska unna dig en tur till loppis, du har ju ändå semester! :)

Anonym sa...

Hrm och fy prata inte om städning. Jag är ledig idag och förmiddagen skulle ha spenderats i städartagen..Men det blev inte riktigt så, vi fick lite problem med bilen och förmiddagen gick till det. Men det kommer fler lediga dagar.

Sara sa...

Städa behöver man ibland trots semester och fint väder. Men det blir ju fint!
Kram Sara

Lisas inredningsblogg sa...

Blev det loppis besök? Såååå fint med de svarta runt arken, verkligen! Tycker att det gör att man fäster blicken och vill titta närmre! Håller inte riiiiiktigt med dig :D
Men hörru vad tusan är det för bror du har! haha! Så nice att du hittade krukan, en söt berättelse att man inte alltid hittar på det ställe man söker utan kan finns på det otänkbara! KRAMAR

Hannis sa...

Jag har också dom där dokumenten,tänkte sätta dom i vita ramar men du har rätt i att dom inte passar i färgen.
Tycker det är läckert med svart.
Blir en snygg kontrast.

Blev nyfiken på det där med fuskrullgardiner..
Jag är inte direkt sams med sykunskap så jag letar genvägar till snygga enkla gardiner=))

Här skiner solen så nu blir det sen middagsgrilning!
Äntligen!

Pysselprinsessan sa...

Jaa, kom och hytta med näven! Jag tror det behövs... :)

Jag känner igen det där med kreativt kaos... Å tyvärr är inte sambon så road av att städa upp efter mig, så kaoset brukar råda tills jag tvingar oss båda att städa! Annars gillar jag att ha ordning och reda, men just under "skaparprocessen" funkar kaos! ;P

Appropå skapande har jag funderat på ett mordent lapptäcke ett tag... Så jag måste nog köpa lite mera tyg! ;D Linumtyget du köpt skulle kunna passa!

Å "Inger med bladen", vilken donna! Jag blev helt kär! ;D Ett tyg helt i min smak! Det måste jag bara ha! Men då är det väl aldrig inne när jag far till Ikea! Det brukar ju vara så! *suck* Det är flera tyg som jag alltid spanar efter, några har jag lyckats köpa...

Det gick inte så bra med min lilla korg/burk... När man her av å på locket så lossnar färgen! Gaah! Jag får prova med primer. Eller bara ha dem som prydnad, för det blev fint med svart.. :)

Å förresten. Jag klarade teorin till körkortet idag! Woohooo!

Ha en bra regnig da'! :)
Kramar