onsdag 16 juli 2008

Puffar, nu piffade

Ja, då var man hemma igen och det märks. Allt är som vanligt: det regnar ute, jag behöver både tvätta och städa, och börja fundera ut vad som ska bakas. Och egentligen vill jag sy. Undras vad som kommer att bli gjort..? Hm, det där med att sy låter lockande!

Det var sannerligen fullt med folk på Ikea igår. En helt vanlig tisdag, då tänker man väl att det inte borde vara så mycket folk. Men ack vad vi bedrog oss. Det kändes nästan som om det var en löningslördag i närheten av jul! Det gick som det brukade, jag hittade trevliga tyger, men även nya små trasmattor i mörkare färger som jag ska sy ihop som sist, nya bestick och så ramen förstås. Min bror lyckades köpa fel fåtölj och så blev allt mycket dyrare än vad man hade trott.

Här kommer bilderna på mina omklädda puffar och soffkuddar. Först en före-bild, det var ingen grann urblekt röd färg på dem innan.


Efter en hel del pill och handsömnad är de nu klara och det är förträffligt att lägga upp fötterna på puffarna när man har en lugn filmkväll.





Man ser färgen och mönstret på puffarna lite bättre om man klickar upp bilderna till större storlek...

13 kommentarer:

Emm´s design sa...

Vilka fina puffar! Jag önskar verkligen att jag kunde sy...
Jag löpte en sypuff på en loppis och lämnade sedan in den för omklädnad. Håller med om att det är perfekt för filmkvällar :-)

//Emm

Anonym sa...

Det blev verkligen jätte fint, passade in jätte bra med din ljusa soffa.
Ha en bra dag!
Kram Rebecka

cherie sa...

i love your blog. i can't understand your language though.

Vardagstugg sa...

Vad fin puffarna blev!


Svar: mandelmassemängden var helt lagom! man ska ju som smeta ut det över hela degen så det behövdes! Dom blev väldigt goda!

Ha en bra dag!

Annelie

Mia sa...

Oh det blev ju toppen! Jättefint, du borde ta upp beställningar här på bloggen. Du är ju en första klassens sömmerska!

Det känns skönt att ha lämnat butiken nu, men det finns många jag kommer sakna och det känns otroligt tråkigt att detta blev mitt sista minne från den tiden.

Tänkte sola en stund men nu har de sedvanliga gråa molnen tagit över himlen och det får nog bli lunch och en film istället. Typiskt! Jag kommer vara genomskinlig när jag anländer i L.A!
Vad gör du idag?

Kram

Linda -Galleri Palla sa...

Och så jädra snygga de blev! Nu e jag riktigt avis.

Grodmamman sa...

Vad snygga puffarna blev! Tack vare dig har jag börjat tänka om när det gäller mina gardiner i linnetyg. Tyckte ju att tyget var lite tunt, men det kan nog bli riktigt bra. När jag nu orkar ta tag i att sy dem!:)
Kram

Anonym sa...

Svar: Nä inte en enda limegrön sak. Sonen köpte lite rött en röd hampen matta och lampor i vitt. Ingen av oss är för limégrönt...

Jag hade en svart t-shirt på mig med lite vitt på samt inte helt långa jeans och gympadojor på fötterna. Sonen hade svarta Adidas byxor och grå tröja, han är lite kroppsbyggartypen (det är inte jag ha-ha!!)

~Livet i byn

Levindas Värld sa...

Va härliga puffarna blev, mkt snyggare än blekröda...haha!

Sicken hand med symaskinen du verkar ha! Jag önskar mig ett syrum jag så det är lättare att ta till symaskinen, just nu har jag den längst in i en städskrubb så det blir inte så mkt sy av men det ska bli ändring på den nån gång :). Var iaf till garnboden alldeles intill där jag bor och köpte lite fina stuvbitar till framtida projekt...hihi!

Ja jag trivs väldigt bra på jobbet faktiskt, roligt att va tillbaks med ny energi!

Här hos mig har det också varit fint väder men jag har inte hunnit med att sitta ute och njuta så mkt. Vi jobbar ju mestadels inne på boendet med mkt motivationsarbete som tar tid, städ och tvätt och handlingar och andra diverse sysslor att utföra. Ibland kommer vi även ut på promenader eller åker och fikar och så. Vi hade planerat att göra det idag med en av de boende men hon ångrade sig i sista stund så det blidde inget med det. Då gick jag till en annan boende och satt ute med honom på hans altan och fick lite sol ändå...hihi!

Hoppas det gick bra med dina solbrända armar och att de inte svider alltför mkt på dem :)

Ha det bäst!

Pysselprinsessan sa...

Inte illa mkt snyggt hörrdudu! :) Knasig att dt var se mycket folk... Det kanske har med knasvädret att göra. Man kan inte vara säker och smhi lovar alltid regn för säkerhets skull verkar det som. Då är ikea ett säkert kort. ;P Man vet liksom vad man får. Hål i plånboken och mycket att sortera in i skåparna. Bättre än att ligga i hällregn på stranden. :D

Ja, jag tror nog oxå att 2,5 meter är den perfekta tygköparlängden! :)

Bakning på G... Någon högtid i dagarna, eller bara nöjesbak? Har du något bra brödrecept tar jag gärna del av det... Det saknas i hyllan. Jag baka oftare sötsaker... :)

Jag håller föresten med om Morden i Midsomer. Alltid någon högtid, men inte igår... Bara för du sa´t. :) Men kommisarien hade fina gardiner hemma i vardagsrummet... å fin färg på väggarna för den delen, med. Hi hi! Obotlig idéspanare! ;P

Å ja, jag håller med om bygglov oxå. Onödigt tjafs om tid hit och dit = ointressant. Samma gäller för årets Sommartorpet, har man en halvtimmes sändningstid så kanske man ska skita i sånt! Besiktiga bilar å så... Det enda som är bra med årets version enligt mig är rösten och dialekten på berättarrösten. :D (Hi hi! Näe, slut på bitterheten! ;) Nu är det hyrfilm som gäller! Ha en bra kväll!

Kramar

Tjohalia sa...

Vilket fint tyg du har klätt om puffarna i, det blev verkligen snyggt. Kram Sandra

A home far away sa...

Puffarna vart jättefina, och kanske var det dåligt väder därav mycket folk på IKEA?

Ha en fin dag
Kram Gunilla

Anonym sa...

Vad fint du har gjort med puffarna!
Ha det gott