söndag 27 juli 2008

Förnekande

Projekt idag: låtsas som om semestern varar för evigt.

Projekt tidigare: dessa gardiner till köksfönstren, som nu faktiskt varit klara en tid. Tyget är från IKEA. I det ena fönstret gjorde jag dessutom en mobil av tråd och vita cirklar i kartong. Blir lite liv i fönstret då. Man kan ju göra rundlarna i olika färger, eller klippa ut i olika tapeter också.



Det andra fönstret borde ju få någon dekoration också. Så jag vågade mig på att skriva med min vita penna från Granit, som går att skriva med på glas, men som också är lätt att tvätta bort. För säkerhets skull ska jag nog inte låta texten sitta uppe så länge till. Ifall den skulle bränna fast på något vis.



Texten lyder: Flädern, i sin vita blomnings överflöd, har strött vita stjärnor på min arm.

Nu är det bara att starta igång dammsugaren och fortsätta greja!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Fint blev det med både gardin och text. Förstår ditt projekt i dag, jag kommer att köra samma nästa söndag - det vet jag!!

~Livet i byn

Linda -Galleri Palla sa...

Jädrans snyggt tyg! Vilken fin "vers" , vart kommer den ifrån??

Tusenfröjd sa...

Så fint du textar! och vilken toppenidé... den lånar jag gärna! Ha en fortsatt underbar söndag! Liv

jennys hus sa...

åh vilket fint tyg!! är det ikeas tro? superfint var det verkligen.

Malin - I min trädgård sa...

Men vad snyggt du skriver! Jättehäftig idé!

Tack för det dä'r om färgerna, då kommer jag INTE använda Nordsjös snickerifärg. Perfekt när man kan utbyta erfarenheter såhär. Lycka till emd målningen! Själv har jag precis målat en andra gången på mitt miniprojekt... Men det blir fler...

Ha en skön dag!

PS. Det är klart semestern varar för evigt ;)

Jo sa...

Vad fint det blev! :) När man väl slutar svära över maskinen, brukar det ju bli riktigt bra! :)

Hoppas att du får en bra sista semesterdag!

Tjohalia sa...

Vad fint det blev med texten och den fina gardinen! Kram Sandra

Pysselprinsessan sa...

Zinkbordet är ju som en dröm! Det gillade jag jättemycket! Och påminner samtidigt om ett fyrkantigt sådant som jag såg på Coop för en liten slant. Till mitt (i efterhand) stora förtret så gick jag bara förbi det, å nästa handlingtur så var det ju slut. Sånt kan man ju ångra i evighet! Hi hi! Men ditt var till och med ännu finare! :)

Ahhh, du har vågat dig på Pennan i Fönstret. Mycket modigt å riktigt läckert. Kan tänka mig att det blir riktigt häftigt när det är mörkt... Ja, vi har ju ca tre minuter mörkt varje natt ungefär. Ja, så känns det iaf! ;P

Mobilen var ju läcker! Jag önskar vi hade mer än 1 vanligt normalt fönster att leka med. Men det kostar på att bo på topp (i huset alltså! Ha ha!). Kanske kan använda samma princip fast som en lampa! Typ som en Pantonsk snäckskalsvariant... Hmmm. :D

Jamen javisst ja, min kamera... tack för smickret! ;P Det är nog en blandning av kameran, envisheten hos fotografen (ibland känns det som att jag tar 1000 bilder för att få en bra. Å ibland blir ingen bra.), samt lite photoshop. Jag redigerar inte alla bilder, men ibland.

Till kameran: Jag har en några år gammal kompaktkamera, en Konica Minolta Dimage E 40. Ingen värsting, så det krävs mycket ljus för att få bra bilder. Det går inte att ta med den på partaj till exempel då blixten är kass. Det är bara en person som blir vit och resten blir mörka... :) Men den funkar än så länge! :)

Näe, nu ska jag lura med sambon på en picknick! :)

Kramar

Hannis sa...

Har du textat det där för hand??!
Snyggt var det!
Och jag blev helt kär i ditt planteringsbord!

Du har en pysseliver som imponerar!

Ha det skönt//Hannis

S o F sa...

Bra jobbat!

Hur fint som helst! Bara lite ljusgrön av avundsjuka ;)

Varma söndagskvällshälsningar!

Maria sa...

Hej!
Fint i dina fönster!

Ja, loppisen i badhusparken är varje lördag till någon gång i september...

Monkan sa...

Du vågade! Och jisses vad fint du skriver! Jag skriver som en kratta så jag skriver på sånt som jag kan gömma undan i skåpen :-)

Testet med syltburk i kylen går nog inte så bra. Jag har skrivit om texten liiite finare nu i alla fall men texten sitter väldigt löst pga fukten i kylen.

Snygga gardiner, och kul idé med mobilen. Om solen går i moln nån dag så ska jag ta en tur till IKEA och kika lite på tygerna :-) Och så måste jag ju iväg till Syster Lycklig!

En bror med systemkamera! Min har en trasig kompakt av nåt konstigt märke, och mobilkameran. Ska vi byta bröder ;-) Har kameran kanske ett "P-läge" på "ratten"/lägesväljaren, om ingen gjort massa konstiga inställningar så borde den funka som auto. Fast det man vill testa är ju bländaren, för att få det där härliga "systemkameradjupet" i bilderna, med suddig bakgrund.

Anonym sa...

Vad fint det blev!