onsdag 21 maj 2008

Vindsfynd


Här kommer nu mina nyskrubbade vindsfynd! Ja, dalahästen fick hänga med på ett hörn också när jag såg hur pefekt den matchade färgen på stolen. Jag gillar hur färgen har blivit bortnött, särskilt på pinnen under sitsen, jag kan tänka mig att många fötter vilat här och långsamt nött bort färgen.

Att fönsterkarmen hade en sådan härlig grön färg blev en överraskning. Det syntes inte under alla lager av smuts! Jag undrar om jag vågar tvätta av det lite till, jag vill inte att färgen ska försvinna eller att mer kitt runt fönsterglaset ska lossna, det är ganska bräckligt.

Får se var dessa fynd ska få ta plats!

11 kommentarer:

Lisas inredningsblogg sa...

Så snygga fynd du gjort! Du får rengöra fönstret med en toppsi :D
Tänk vad det finns historia bakom de där grejorna!! Hoppas du får en bra dag! KRAM

Sara sa...

Vilken underbart ullig stol och så charmigt sliten. Jag tycker att fönstret kan vara som det är.
Kram Sara

Anonym sa...

Det är så härligt med de där gamla sakerna som har en historia. Ibland undrar man vad de hade kunnat berätta...

~Livet i byn

Lisas inredningsblogg sa...

svar: Ja jag tänkte på de allra klurigaste ställena där du inte kommer åt... inte hela fönstret såklart! :D KRAM

Anonym sa...

Hittade hit idag mycket att se och läsa!!

Pysselprinsessan sa...

Fina grejor du fyndat!
Visar idag upp tråden jag använder till metallpysslet! :)
Kramar

Pysselprinsessan sa...

Ja visst ja!
Självklart visar jag upp om jag fullfäljer ramidén! Måsta bara se ut en plats! :D
Kram igen!

Anonym sa...

Åh vilka fina saker du har hittat, skulle också vilja ha, speciellt det gammla fönstret =)

Monkan sa...

Vilka fynd du gjort. Ja fönstret ser ut som att man ska ta det försiktigt med, ser ut som att färgen gärna vill trilla av.

Aha, skärpan skulle vara sån. Och jag såg det :-) Då var det ju en fullträff till bild ju!

Och du, "jycken" (inget namn?) är verkligen sötast i stan :-)

Svenska inredningsbloggar sa...

Hihi!
Det är skönt att CO inte är se dyrt! Den svarta tråden (najtråd 1,5 mm) blir man tyvärr svart på fingrarna av. Men vill man ha fint får man lida pin... Eller hur var det nu igen!? :D Den silvriga (stora rullen, förstår inte riktigt vilken den är från hemsidan) är på gränsen till mjuk, men väldigt fin färg! Vet tyvärr ej än om den svartnar efter ett tag... Hoppas inte! Tjingeling!

Kram kram

Anonym sa...

Vad kul med så fina vindsfynd, jag önskar jag hade en vind som jag kunde gå upp på o fynda lite...Här på min vind ligger nog mest gamla (inte antika) leksaker o kläder...o kanske någon död mus..:(, kram