torsdag 22 maj 2008

Etikettera mera

Här sitter man och kollar på schlagersemifinalen. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; det är inte många som passar i skinnbyxor. Och ännu färre kan verkligen sjunga opera. Gissa vilket bidrag som jag talar om?




Jag drabbas av etikett-sjukan då och då och vill ordna och kategorisera (av någon outgrundlig anledning sker detta aldrig på jobbet!) Så mina loppisglasburkar fick lite etiketter, trots att jag inte har något i dem. Funderar på att köpa snyggt färgade linser eller bönor, bara för att ha.

På lördag blir det en tur till IKEA. Jag är på jakt efter vägghyllor, men annars vet jag inte vad som ska köpas. Har ni några tips?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte var det då den 75 åriga rapparen från Kroatien iallafall, haha.
Ang etikettsjukan, jag är tvärtom super grym på att fixa och organisera på jobbet meeen inte hemma. Omtyckt av arbetskamraterna brukar jag va iallafall, haha alltid något.

Tjohalia sa...

Vad fint det blev med etiketterna. Kram Sandra

Maria sa...

Villket underbart teckensnitt, vad heter det och var har du hittat det?????

Lisas inredningsblogg sa...

Så snyggt! Har du skrivit själv eller?
Mja jo, jag försöker koncenterar mig på uppsatserna men huvudet skena iväg till den där sänggaveln hela tiden..haha!
Du var har du köpt betong X:et? KRAM

Anonym sa...

Nä ingen sol i går. Men i dag har den synts till en stund på morgonen.

~Livet i byn

Anonym sa...

Behöver du verkligen tips??? Det är ju stört omöjligt att komma därifrån utan minsta pinal så det fixar du nog...men jag gillar deras tyger, o jag skulle vilja ha lite nya kuddar till soffan..osv..Har du skrivit de etiketterna själv??? Sjukt snyggt är det, o väldigt praktiskt, kram

IKT i min vardag sa...

Att det är så snyggt med ord! Gillar dina etiketter väldigt mycket!

Kram

Pysselprinsessan sa...

Låter farligt med IKEA! :D Jag röstar på att du ska köpa ljusstakar. Hehe, men det tror jag du kommer att göra hursomhelst, eller? Norrländskt nattljus eller inte! :)

Å vaniljvärmeljusen! Har du inte provat dem så måste du det! :) De är underbara, men skapar ett allvarligt beroende!

Å vilka fina ettiketter! Jag funderar oxå på vad det är för typsnitt, eller är det stämplar?

Å ang skinnbyxorna så håller jag med! Go Sweden!

Kram kram

Fröken Fräken sa...

Information för pysselsugna:
Typsnittet heter Travelling typewriter och kan laddas ner gratis på många ställen. Googla efter "Free fonts". Jag har laddat ner och skrivit ut på vanligt papper, sedan klistrat upp på kartong (faktiskt återanvänt den kraftiga kartong som sitter som skydd när man köper olika papperslådor på IKEA, stadig och bra!) och använt hålslagare. Tadaaa!

Mia sa...

Nej du, när vi var där sista köpte vi lite snygga tyger. De har fått in en del fint tycker jag.

Jag ska bege mig till simhallen nu för lite avkoppling/träning. Hoppas du får en härlig helg!
Kram Mia

svartataket sa...

Men det är så fint med etiketter :))haha, tips att handla på IKEA...tja man lyckas alltid om man inte planera tycker jag..hihi

Trevlig helg!

Sara sa...

Vilka snygga etiketter! Hoppas du får en fin helg.
Kram Sara

Anonym sa...

Vad fint med etiketterna =)