onsdag 30 april 2008

Firande!


När jag fick veta att jag äntligen fått det eftertraktade jobbet som jag sökt så firades det med att jag äntligen fick en Sturehofs kruka. Lycka! Nu vill jag ha en till. Den härliga murgrönan i köptes på Ikea.

Tänk, det blev vår - ja nästan sommar på en gång! Här är det hur härligt som helst (trots att det brukar vara jätterisigt väder på just Valborg) och jag har varit och flängt mest hela dagen. Det är härligt att vara ledig, och det allra bästa är att själv få bestämma vad man ska göra!

Vad ska ni göra ikväll? Själv är jag inte så mycket för majbrasor, med "coola" tonåringar som dräller runt och slänger smällare, herrar som får för sig att elda upp bildäck och personer i varierande ålder som fått för mycket innanför västen. Jag ställer hellre till med lite festligare här hemma. Nu har jag dock börjat med städning så här i elfte timmen, så vi får se var det här slutar!

5 kommentarer:

Tjohalia sa...

Grattis till jobbet!! Så roligt att höra :) Det är samma för mig, är inte så mycket för majbrasor. Det blir att grilla och festa lite istället.

Svar: Vi kommer att flytta till Uppsala eller Stockholm till hösten för att jag ska göra examensarbete. Ser fram emot det väldigt mycket, men det är mycket som ska fixas och bestämmas. Det ska bli kul att se hur det blev i eran hall! Kram kram

Sara sa...

Grattis till jobbet! Vi har precis kommit hem från kompisar, trevligt har vi haft det.
Kram Sara

Monkan sa...

Nytt jobb, grattis! Ja då ska man verkligen ge sig själv en belöning.

Min valborgskväll startade i en frisörstol :-) Sen åkte jag faktiskt bara hem, det känns ju som vilken dag som helst när man jobbat hela dagen. Och som du säger, för mycket stök. Och alltid kallt eller dåligt väder…

Hos frissan var det festligt, de bjöd på champagne (som jag inte dricker). Det är deras fredagsrutin och de tyckte det var fredag idag :-)

Jag hade massor med böcker förr men tröttnade på all plats de tog, så jag gav bort dem helt enkelt, och har fortsatt med det.

Anonym sa...

Åhhh grattis till jobbet! :D Och vilken fin kruka och murgröna!
Fick du städat klart igår? :D Kram

Karro och King :) sa...

Hejsan, trillade in här av en slump och tänkte lämna en lite kommentar. Vilken jättefin blogg du har :) Såg lite längre ner att du hade en låång tavellist, får man fråga var du hittat en så lång? Letar och letar, men överallt finns bara korta. Kanske har du satt ihop två korta lr?

Tack för en trevlig stund här :)
// Karro