onsdag 13 februari 2008

Växtkraft


Det börjar bli dags att förgröna sitt hem med lite nya växter! Nu, när det fakiskt har blivit så pass ljust ute att växterna har en sportslig chans att överleva! I väntan på har jag bland annat testat att plantera vitlöksklyftor. Och se det var ena riktiga spurtare. Redan dagen efter plantering stack det upp lite grönt, och nu är de 15 cm höga efter en och en halv vecka.

På tal om andra blommor. Det har undrats vilka blommor det är på mina sovrumsgardiner nedan. Förslag kom om pelargonier medan jag trodde på hortensior. Nu har jag detaljstuderat, och det är ändå svårt att säga. Vill man, så kan det säkert vara pelargonier. Jag är bara glad över att de är teckande, eftersom jag tyvärr är allergisk mot just pelargonier.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om blommor, kan vi inte få en närbild så vi kan studera vad det är?

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

Jag ska se vad jag kan ordna... :-)