tisdag 12 februari 2008

Tisdagstema - Okänd


En del människor är väldigt intresserade vem designern bakom ett klädesplagg eller pryl är. Är det en känd designer, ja då måste det helt enkelt vara av högsta klass. Och det kan säkert stämma, i många fall. I vissa fall är det nog tråkigt så att det bara är ett sätt att sälja vad som helst till hutlösa priser.

Själv tycker jag nog att det här med namn är ganska ointressant. Jag är mer intresserade av om jag gillar objektet eller inte. En helt okänd bakgrund kan vara minst lika charmerande. Som dessa kannor. Förmodligen tillverkade på någon helt okänd fabrik, av någon okänd person, på uppdrag av någon okänd person.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser verkligen ut som pelargoner, men gör gärna en närstudie och rapportera :0)

~Livet i bbyn

Anonym sa...

Vilka härliga gamla kannor! Ibland önskar jag verkligen att jag hade ett hus till.. ett i gammal stil! :)
kram

Fröken Fräken sa...

Ja, jag har svårt att bestämma mig. Jag bor ju i ett funkishus från tidigt 50-tal och det går inte att göra det för romantiskt och gammaldags. Men man blir ju sugen emellanåt...

Anonym sa...

Gullig samling kannor..Jag håller med dig, är inte så märkesfixerad, tycker jag om något så spelar det ingen roll om jag handlar det på maxi, ullared eller någon annanstans...hellre billigt så kan man byta lite oftare,kram