fredag 1 februari 2008

Omflyttningar



Det var inte bara sovrummet som fick nytt liv. När nya tapeter kom på plats så kände jag att det var dags att byta plats på lite möbler även i andra rum. Jag är ju tokig i riktiga skåp, men man kan ju å andra sidan inte klämma in hur många skåp som helst. Nu har tygskåpet fått flytta in i vardagsrummet tillsammans bredvid en fyndad snurrfåtölj i svart skinn.
Trots att tygerna är sorterade efter färg, så kännns det lite mycket, att se in på detta från soffan. Så idag ska jag på köpturné efter självhäftande plast, förmodligen frostad, som ska klistras på glaset. Ovanför skåpet har det nu också kommit upp en stor tygtavla med tyg från Ikea uppspänt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

O fräckt!! Men du kan ju också sätta enfärgat tyg. Jag försökte med frostat på mina köksluckor men där blev det inte bra. Försökte också med sån där tunn "papp" eller vad man ska säga, liksom lit trådig som man kan köpa i blomsterhandeln. Blev inte heller bra...

Men du, jag skrev ju ett svar till dig innan idag i all hast angående skrift i tavlor. Var sjutton tog det vägen??? Har du fått ngt svar?

Fröken Fräken sa...

Nähärå, inget svar om någon text här inte! Komplott på blogspot! Vad tusan pågår?! ;-)
Jag har försökt sätta fast snyggt presentpapper på fönstret. Blev INTE bra...jag hoppas plastfolie funkar! Jag vill ha något som inte bubblar eller skrynklar till sig. Det går inte att sätta något på baksidan, det måste sitta på glaset, har jag märkt, efter diverse experiment.

Anonym sa...

Amen vad 17. VEM har jag då svarat... hihihihihii.

Tipsade iaf om haikus (japanska dikter)- finns att googla efter, eller hmmm... vad var det nu. Du frågade ju om textrad. ARGHHHHH! Nu har jag glömt. Phuuu. Återkommer om jag kommer på nåt.

Johi sa...

Oj, vilken massa tyger! Snygga ser de ut att vara också :-)

Fröken Fräken sa...

Man kan aldrig ha för mkt tyger... eh...
Hm, får googla på haikusar.. de man själv skrev under mellanstadiet tänker jag inte använda, om jag nu kom ihåg dem..