fredag 29 februari 2008

Målning pågår


Visst är det irriterande när man är mitt uppe i ett projekt och så tar färgen/limmet/tråden slut? Här hade man hoppats få visa det som vissa kallar "hyllgavel" men som jag beskriver som "dekorativt ornament som jag tänker hänga upp på väggen" men den svarta färgen tog slut halvvägs! Snopet!
Det blir nya tag till helgen! För nu är det äntligen fredag och jag kan knappt vänta med att få ägna mig åt alla mina inredningsidéer som legat till sig under veckan, när man knappt hinner göra något.
Så det blir till att visa upp en dalahäst, tidigare i gräslig Hemtex-version, men nu ommålad i vitt (färgen räckte för detta iaf, trots att jag var tvungen att måla över den röda färgen flera gånger).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj var den röd med prickar eller hjäratn på...? För sådan hästar har dottern...hihi, fast nu ligger dem faktiskt i Minis leklåda, men som vit är den ju jättesöt....Jo det är jättetrist när färg el dyl tar slut mitt i ett projekt, kram

Tjohalia sa...

Inte för att jag pysslar så mycket, men jag håller med om att det är irriterande när materialet tar slut. Känns alltid lika snopet. Vad fint dalahästen blev! Kram Sandra

Anonym sa...

Vilken fin bild du bjöd på,jag vill också ha en sådan vit dalahäst!
Svårt at få tag på där jag bor (Singapore) så jag får snällt vänta till sommaren

Må gott

Linda -Galleri Palla sa...

Vad mkt kul du bjudit på under veckan jag varit borta. Jag har sett ett vitt diskställ som du vill ha typ, på Lagerhaus. Har du det i närheten?? De är ju inte dyra heller... Hoppas allt e bra annars :) Nu gäller det att komma igång med jobbandet igen. Farligt att vara ledig ... zzzzzzz

Fröken Fräken sa...

Nilla: Nej, det finns nog inte många dalahästar där, men åhh vad mkt annt kul det måste finnas i Singapore!

Linda: Neeej, här finns inget Lagerhaus, trots ivriga påtryckningar från min sida. Jag har t.o.m gått runt och letat lokal åt dem... Men man kanske kan engagera någon att handla åt mig någon annanstans.. hm.. efterforskningar pågår..