onsdag 27 februari 2008

Metall


Det finns mycket i zink och andra metallkonstellationer som är snyggt. Jag är inte så noga med att det måste vara i silver eller i tiptopskick, bara jag gillar det! Just nu håller jag extra mycket utkik efter till exempel fat, brickor eller ljuslyktor på loppisar och affärer. Jag hittade ett litet metallfat undangömt bland olika udda blomkruksfat på Återvinningen för ett tag sedan. Väl hemma och rengjort såg jag en inskription på undersidan med ett namn och årtalet 1909 ingraverat. Roligt! Nu letar jag efter något i glas som man kan ställa ovanpå så att det blir en mer skyddad ljuslykta. Det är väl här fem kronors fatet blir dyrt, ska man hitta något som ska passa ihop med något man redan har, så brukar det sluta med att man får lägga upp ett antal sedlar...

7 kommentarer:

Maria sa...

Gud vad vacker, den hade gjor sig hemma hos mig på min byrå i sovrummet!
Tack för boktipset. Var just på Åhlens där fanns en hel del inrednignsböcker ,men ingen som jag direkt föll för. Fick bli en bok till syrran, Martina Haag - underbar och älskad utav alla, den är så bra!

Anonym sa...

Ja det finns mycket snyggt, så fint litet fat du har...Håller med, är inte heller så noga med märken, design, mm, bara jag gillar det så spelar det ingen roll om det är billigt, dyrt eller vad som...kram

Annika sa...

Vad kul att du tittade in hos mig! Jag ser att jag har missat en massa fina inlägg hos dig! Vilken superfin lampa du fyndat! Tyger, gillar jag också. Och det lilla fatet! Det finns mycket fint hos dig!

Anonym sa...

Nej, etiketten har jag nog lyckats pilla bort då jag dammat eller så. Så trist eftersom man ju gärna vill ha lite historia kring sakerna... den jag fick den av minns inte hellre. Ev. från Kosta Boda...

Jag tycker också det är snyggt med silver av olika slag, nu finns ju massor i butikerna till rätt bra priser.

~Livet i byn

Anonym sa...

Jättefint fat! 5kr, låter ju för bra för att vara sant.. Du ska se att du hittar säkert något fint glas som du kan ha till! :)
kram

IKT i min vardag sa...

Så fint det lilla ljusfatet är!
Faller också ofta för saker i metall som t ex zink sen vet jag knappt var jag ska ställa det...

//Linda

Fröken Fräken sa...

Vad roligt att det finns fler "metall"fantaster här och som gillar mitt lilla fat. Letandet efter en glaskupa till pågår! och givetvis efter fler fina saker i zink - hur skulle jag kunna hålla fingrarna ifrån??