torsdag 7 februari 2008

Fulla påsar!

Jajamensan, nu är man tillbaka från Ikea med två påsar fyllda av saker jag behövde och saker jag inte visste att jag behövde. Plus några köp som kanske inte var så smarta; lampa som man inte kunde byta glödlampa på (påstod Ikea, men jag ska nog se om det inte går att ordna..) och en affisch som jag visst inte hade någon passande ram till. Ja, ja, sådant kan hända den bästa!

Det var gott om saker ur vårkollektionen, men jag hittade inte direkt något som riktigt föll mig i smaken. Eller så berodde det på att alla grejer var placerade strax innan kassorna och när man kommer dit så har man ångest över hur mycket man redan har i kundvagnen, så man vill inte kolla för noga på ytterligare saker... Jag var sugen på lite vårliga tyger, men det fanns inte mycket nya tyger i ljusare färger. Klarrött verkar dock vara en populär färg, men den fick mig mest bara att tänka på jul! Hur som helst, jag har skaffat mig en hel del att syssla med i helgen!!!



Man fixar lite vår själv. Sådana här kontraster gillar jag, ranunkler mot hård betongskål, på en plåtbricka. Fin kombination som gör att det varken blir för gulligt eller för hårt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller precis med dig om kombinationen av det hårda och det mjuka- mycket snyggt!

me and alice sa...

Mycket snyggt i betongkrukan. Älskar betong o grova material mot vackra växter...
Visst är det så, att man alltid har för mycket med sig hem från Ikea. När man åker dit är det inget speciellt man ska ha..*fniss*
Kommer bli jättesnyggt att göra sänggavel av en gammal dörr. Kan du skriva någon fin text på den också...
Lycka till! kram/Susanne