måndag 11 februari 2008

En klick rosa


Här är en av de gardiner jag sydde (om) i helgen. Grunden är en gardin från Hemtex, ett 49 kronors fynd. Men den var för lång och hade veckband isytt. Så här sprättades det, och fållades om. Jag gillar verkligen att man ser tygets struktur och att mönstret med blommor är just tecknat. Och så blev det ju lite rosa också hos mig...

Jag tycker gott att man kan experimentera lite, och välja att bara ha en längd vid ett fönster, särskilt om fönstret inte är så brett. Just detta fönster passar det inte med panellängder till heller, av någon anledning.

På fönsterbrädan hänger fortfarande mina julhyacinter med!! Inga blommor där dock, men de har en härlig grön färg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Himla fina gardiner!

Anonym sa...

Ja det är väl jättebra om man är någorlunda händig med symaskinen att kunna ändra o sy om....tycker det blev jättebra, o rosa är färg som växer hos mig. Jag har tom sytt gardin till dotterns rum av ett påslakan en gång, gick jättebra, kram

Anonym sa...

Fina gardiner, jag vill också ha för visst är det pelargoner på dem? Min favorit blomma :0)

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

TAckar för fina ord!
Jag är ju en sådan som nästan skäms om jag köper färdigsytt, alltid hittar jag något att ändra om. Har faktiskt också sytt en gardin från ett påslakan, funkar utmärkt om det är bra kvalité.

Pelargoner? Jag trodde det var hortensior! Får detaljstudera och återkomma...