måndag 18 februari 2008

Det var en lampa också..

Nygammal lampa nu till slut upphängd. Den är i tjockt vitt glas och således tung (lyckades ändå få denna hemtransporterad per cykel en het sommardag) och jag har funderat om man törs hänga upp den i taket utan en mängd specialskruvar, superlim och andra speciallösningar. Elektrikern i släkten tyckte dock att det inte var något att bråka om utan ansåg att det bara var att hänga upp den.


Och nu hänger den ovanför köksbordet och är bara sååå fin!

Nämnde jag att den kostade 60 kr?

Förresten, var det någon fler än jag som såg Skärgårdsdoktorn igår och blev helt sjuk av sommarlängtan?...

6 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Men vad fräck den var! Se bara till att ha ordenligt med glödlampor osv hemma :)

Vad är det för diskställ du vill ha??

Anonym sa...

Nämen så cool, vilket pris!!! Det måste var jättebilligt för en sådan fin lampa...O där ser jag servettavlorna, jättefint där på tavellisten, kram

Anonym sa...

Vad häftig den var! :)
Ja ibland är man lite nopjig när man ska hänga upp saker som man är rädd om! :)
kram

Fröken Fräken sa...

Ja, jag är helt kääär i min lampa. Jag tror den är från 60-talet av döma av de elledningar och upphängningsanordningar som följde med. Inget nytillverkat.

Och inte har den rasat ned!!

Anonym sa...

Vilken häftig lampa! Kul med något personligt och annorlunda. Trevlig fredag och helg!

www.nestorforlag.se sa...

Vilken spännande lampa, har faktiskt aldrig sett någon sådan förut. Ha en trevlig helg!