fredag 7 december 2007

Korgförvandling


Jag köpte en vägghängd korg på IKEA för ett tag sedan. Jag gillade verkligen den annorlunda flätningen och tänkte att det här kunde verkligen bli något! Fast jag störde mig på den bleknaturfärgen. Här ska färgas! Optimistiskt försökte jag måla den, enligt min vanliga princip; får jag en idé ska den genomföras direkt, oavsett om jag har rätt grejer till hands.
Man ska inte försöka sig på att måla sådant här om man inte vill ha en fulltidssysselsättning för resten av ens liv... Spray inhandlades och nu är den snyggt svart. Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska ha i den. Har provat med lite tyg som är på gång att bli något..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt! Sprayburken är min bästa vän också :)

Ja, den ljusstaken du visade är verkligen snygg. För att inte tala om vasen som stod bredvid på en av bilderna. Men som sagt, det är ju ingen dussinvara precis :)De har visats flera ggr i en del av tidningarna.

Ha nu en skön helg och spraya på!! Jag funderar på om jag ska måla om trätrallen vi har på toaletten på golvet till svart. Jag har en burk som bara står och väntar på mig. Vad tycker du? PÅ väggarna har vi ljusgrått, med vit panel och trallen är alltså mellan-mörkbrunaktig. Svart toasits. Detaljer i vitt...

Fröken Fräken sa...

Jag tror säkert att svart, eller kanske en mörkare grå?, kan funka fint på toaletten. Hm.. nu börjar jag nästan luta mer åt mörk/mellangrått - men jag är visst inne i en grå period nu. Stiligt liksom!
Ha en härlig pysselhelg!!