måndag 3 december 2007

Listar vidare

Jag hittade en till lista... hos; http://theasrum.blogg.se

Vad gjorde du för tio år sedan?
Oj, när var det..? 1997.. Pluggade medie- och kommunikationsvetenskap söderöver, så det kan nog ha varit en hel del uppsatsskrivande vid denna tidpunkt. Jag är ganska säker på att det även förekom julfestligheter och hemlängtan.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Satt på ett nytt jobb och vantrivdes och undrade vad jag gjorde här...

Fem snask jag gillar:
Bananchips, cashewnötter, cream cheese chips, ostbågar och det mesta som innehåller choklad!

Fem sånger som du kan hela texten till:
Hm, hör jag melodin så kommer jag ihåg orden, annars är det inte så lätt.. få se.. "Den blomstertid", "One", "Brev från kolonin", "Visa vid vindens ängar", "Somebody's crying".

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Sluta på detta jobb, resa bort och hitta ett roligare jobb. Njuta och förhoppningsvis oroa mig lite mindre!

Fem några saker som du gillar att göra:
Läsa deckare, se filmer, sy, umgås med nära och kära, ligga och dra mig i sängen så länge som jag vill...

Fyra favoritsaker:
Symaskinen, cykeln, lypsyl och böcker.

Fem saker som du aldrig skulle köpa:
Jättestudsmatta, biljetter till Julgala, Idol-samlingsCD/DVD, knark, snö.

Alla som vill föra denna lista vidare är härmed utmanade!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, slående likheter vad gäller snask, lypsyl och anti-köp-grejor!

Som svar på ditt svar: Ja, man undrar ju hur urvalet av hem går till i de här tidningarna. Men så är det väl när det finns frilansande fotografer osv kan jag tänka mig. Det komiska var att i Sköna Hem hittade jag i samma nr ytterligare ett hem (tjejen i den bruna vinterjackan) som jag mindes från en annan tidskrift...

Anonym sa...

Hmm, var det inte danskt?? Jag får också kolla när jag kommer hem :). Det var en kvinna med glasögon och långt brunt hår, tror jag...

Anonym sa...

Sid 152 "Helg på gammeldanska" eller nåt... Were on to them, moahahaha...