torsdag 1 november 2007

En annan helg


Alldeles snart helg!
Imorgon är det dessutom så fiffigt ordnat att jag jobbar bara halvdag! Vem kan ha tänkt ut det så bra? Detta firar jag med en tripp till Ikea. Och nu får det ta mig sjutton finnas inne julsaker. På tiden FIIH, Före Ikea I Haparanda, så hann man ju aldrig sno åt sig några julpynt. Förra året var jag där i början på december och redan då var allt slut. Jag hoppas att det inte är så nu att alla julgrejer inte har kommit in om man åker alldeles som oktober har blivit november..! Jag har ju spanat in både julkort, fina papper och lite annat pyssel. Jag gör mina julkort själv, och då får man börja i tid...

Jag har läst att Halloween nu inte är den helg då man klär ut sig, spökar och tigger godis på samma sätt längre. Det är jag glad för! Istället har det mer och mer gått tillbaka till att tända ett ljus, minnas de som inte längre finns här på jorden och vara rädd om de man har.

Så liten plats en människa tar på jorden

mindre än ett träd i skogen

Så stort tomrum hon lämnar efter sig

En hel värld kan inte fylla det

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det håller jag med om, tycker det ska vara en lugn helg med lite eftertanke till de som lämnat oss. Vad kul med ikea, hoppas du hittar det du söker, ha de kul, kram

malla sa...

Men var det inte så att tända ljus å minnas under alla helgona var före halloweenhypen som handeln fixat (bara för att sälja..)?? Något som stör mig oerhört är att Halloween kom och knuffade undan den fina allahelgonahelgen - va bra att det att börjat gå tillbaka då :)

Elzie sa...

Jag håller fullkomligt med dig. Halloween är ingen helg vi behöver ha. En massa ungar som sprang omkring och slog sönder saker. Den kan de behålla på "andra sidan pölen". Tacka vet jag Alla Helgons Dag. Det är en dag för eftertanke och för att tända ljus. Vi var och satte ljus på min makes föräldrars grav och sen tog vi med oss min mor och satte i minneslunden där far ligger. Det var så underbart vackert med alla ljus.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Fröken Fräken sa...

Vad bra - vi är alla överens! Fram för alla helgona-helgen och inget annat... På mammas grav blev det vackert med flera ljus och silvergirlangplantering.