måndag 8 oktober 2007

Nytt i köksfönstren


Okej. Jag har sytt nya köksgardiner igen. Men jag har inte varit nöjd med de senaste paren som jag har provat. Dessa ska jag ha uppe länge! Säkert en månad. Ja, ja, två veckor kan jag garantera åtminstone. Men det är ju så roligt att ändra, och det går bara åt högst 1,5 meter till två raka kappor. Nu blev det dock ingen bild på själva gardinerna, men en liten tygbit blev till en liten duk, så man ser tyget. IKEA tyget Lena. Som jag först inte alls gillade och nu tycker är helsnyggt!

Ovanpå står en av de krukor som fyndades i förra veckan, den som var mer av en djup skål. Nu målad i matt svart. Jag hade en vision av att det skulle passa ypperligt med riktigt gröna äpplen i, och det gjorde det också. Jo, jag köper frukter bara för att dekorera med, som inte är tänkta att ätas...

Inga kommentarer: